kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

4.3.07

Susling laver en fortvivlet gestus

Åh nej, jeg er stemplet. Nu kommer sandheden for dagen. Oh rædsel...Jeg må jo bøje hovedet i dyb skam.......Jeg er jo åbenbart komplet forfejlet som forælder. I følge de herskende meninger er jeg jo helt åbenbart en af de hersens forældre, der aldrig har nægtet mit barn slik eller har sat grænser op... Jeg er nemlig en af dem, der har givet min datter lov til at tage i Ungeren.....Det bliver vist ikke bedre af, at jeg selv kom der som ung og har mange gode erindringer om kanon koncerter og det at tilhøre noget andet.......

Jamen jeg indrømmer...mit hjem er jo tæt på at være den rene aktivistrede, hvor vi avler samfundsomstyrtende elementer..........

Ai for fanden da........Som sagerne står lige nu og sådan som debatten kører, er jeg tæt på at kunne blive lidt småvred og jeg indrømmer ærligt, at jeg forleden dag, hvor både justistsmor, Ritt, Ruth og Hanne B. H. havde kørt flere gange over skærmen, bankede mit hoved en lille bitte smule ind i væggen. Kun i et kort sekund selvfølgelig, for jeg går absolut ikke ind for vold - heller ikke mod mig selv.

Min datter gik med til den første demonstration samme dag, som huset blev ryddet......hun var taget derhen sammen med nogle veninder.....men da jeg fandt ud af det, så hamrede morens autoritative knytnæve igennem. "Så er det hjem og det er lige nu." Jeg kunne nemlig godt læse skriften på væggen.......Det var jo så tydeligt.......Og min lille elverfe - bodymassindex 18,0 skulle ikke jages rundt i gaderne.......bare fordi hun var ked af, at et fælles sted var forsvundet.

Men jeg tror på hendes ret til at være et selvstændigt tænkende væsen. Hun har ret til at ytre sin grundlovssikrede mening. Jeg mener også, at hun har retten til at gøre sig sine egne erfaringer. Ligesom vi havde den gang. Og det hun mener, er der vist en hel del andre, der også mener, og det betyder jo så, at vi er en hel masse forældre, der aldrig har nægtet vores børn slik og er dybt uansvarlige..........Kors i hytten...........

PS. Er for øvrigt for gammel og træt til at cykeldemoe eller kaste med blomster på Rådhuspladsen. Men det er hun ikke......og det er hendes generation, der står frem nu. Det er deres ungdomsoprør. Det skal ikke syltes ind af forældreoverdømme. Bortset fra når hun kommer hjem og siger:"Mor jeg er imod autoriteter." "Hm, min skat, det er helt fint, men smut lige ind og lav dine lektier og ryd op på værelset først....."

4 Comments:

At 5/3/07 08:53, Blogger Blomkvist said...

Trods ankeret i jylland, så er jeg åbenbart også en af de dårlige forældre... kan nu ikke helt forstå det .... mine børn har aldrig fået specielt meget slik... Men okay....

 
At 5/3/07 12:06, Anonymous Anonym said...

Åh ja, ku jo ikke være mere enig. Min 18-årige må også være dårligt opdraget - ligesom jeg må have været i sin tid. Når vi sådan både kunne/kan finde på at gå i Ungdomshuset og deltage i demonstrationer.

Det er åbenbart bedre at opdrage sine børn til tankeløse, kokainsugende mærkevarefreaks, der lige nøjagtig slæber sig igennem CBS, så de kan få arbejde i fars firma, end det er at opdrage børn til selvstændig stillingtagen og egne kvalificerede meninger.

 
At 5/3/07 21:52, Anonymous Anonym said...

Ja, det er jo ikke så nemt.
Faktisk.
På den ene side er det jo horribelt, hvad man må høre i radioen fra kriseområdet. Nogen har helt klart svært ved at styre sig.
Andre har mistet et fantastisk ungdomshus.
Det er vist ikke de samme mennesker, vi taler om. Eller tager jeg fejl?
Jeg har droppet DR i en periode. Jeg synes ikke deres mediedækning er spor rimelig.
Nu nøjes jeg med at se Taggart. Der er volden mere kontrolleret.

 
At 6/3/07 09:23, Blogger Maria said...

Jeg er også bare ved at få nok af den dér ensidig bredside om, at det er forældrene, der har fejlet, og hvor uansvarlige de er, og jeg skal komme efter dig...

Lige om lidt bli'r børnechecken vil inddraget hos alle, der har så meget som har pippet et "Ungdomshuset bli'r"...

Luk nu for helvede røven, altså...og forstå, at der ER ret til at tænke frit og selv her i landet...endnu ihvertfald !

 

Send en kommentar

<< Home