kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

11.3.07

Susling i undtagelsestilstand

Jeg opdagede i går aftes, at jeg er boende i et af de områder, der er blevet erklæret som visitationsområde. Lidt tought, når man sad der og bedsteborgerede den med vin og god mad på bordet. Synes da egentlig ikke selv, at jeg er så farlig.

Men nu er man jo også en mor, og jeg var en mor med en datter, som var taget i byen med nogle venner...og nej..bare helt almindelig i byen på en helt almindelig café.....Men når hun nu sådan var i byen, så formodede jeg også, at hun gerne ville hjem, og da jeg ikke er særlig bekendt med paragrafer og visitationsting og den slags, så ringede jeg til MIN NÆRSTATION ...det er jo det de kalder det... for at høre mere om, hvad det hersens nu var, og hvordan jeg skulle forholde mig...tænkte jo ansvarlig mor og ung datter, der skulle hjem.......

(Følgende er citeret ud fra hukommelsen):


Telefonen ringer. Telefonpolitidame på nærstation siger: Hallo......

Mig: Ja hallo, jeg er en lovlydig borger, der godt kunne tænke mig at vide, hvad det her visitationshalløj går ud på, og hvordan jeg egentlig skal forholde mig?

Telefonpolitidame (med sukkersød stemme): Ja, det er noget vi har indført for at beskytte sådan nogen som dig.

Mig: Beskytte mig? Mod hvad?

Telefonpolitidame:Jamen, mod alle de kriminielle ballademagere, der render rundt i gaden og begår hærværk og brænder jeres biler af.

Mig: Øh, hvilke kriminelle ballademagere? Jeg har da ikke set nogen, her hvor jeg bor?

Telefonpolitidame (nu lidt spids): Nå,men det er altså det vi gør og derfor det er indført.

Mig: Jamen, det forstår jeg ikke helt, og egentlig synes jeg det er ret unødvendigt.

Telefonpolitidame (nu lettere skinger): Har du nogle problemer med det, så kan du klage til Hanne Bech Hansen.......

Mig: Jamen, hende gider jeg da ikke klage til.....Nu snakker vi jo sammen...

Telefonpolitidame (nu aldeles i falset): Har du noget at udsætte på den her beslutning, kan du altså klage til Hanne Bech Hansen.......

Mig: Jamen, helt ærlig....jeg stillede jo bare et spørgsmål....

Telefonpolitidame (skinger nærmest råbende): Du kan klage til Hanne Bech Hansen...

Mig: Jamen, det vil jeg ikke.....

Telefonpolitidame (fuldstændig hysterisk): Hanne Bech Hansen vil helt sikkert heller ikke tage sig af dig... eller læse, hvad du skriver til hende.......Og nu gider jeg ikke fortsætte denne samtale.........(røret bliver smidt på).....dutdutdutdutdutdutdut.....

Mig: ?????????????????

3 Comments:

At 13/3/07 17:17, Blogger Maria said...

Kommunikation på højt plan - fra politiquindes side...sååååk....

 
At 13/3/07 23:09, Blogger Blomkvist said...

Høfligt ellers nok....

Hmm måske de der politidimser snart skal have lidt uddannelse i god tone og generel pli ;-)

Har ellers godt nok overvejet at tage over og besøge dit kvarter... Vil sq gerne gramses lidt på ;-) *GGG*

 
At 16/3/07 11:37, Anonymous Anonym said...

Da min mand og datter var på runddelen for at tigge mursten fra ungeren, blev de mødt af en politikvinde der sagde: I skal vide det ikke er alle her der er enige i det der foregår!
...

 

Send en kommentar

<< Home