kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

2.1.07

Susling tager bladet fra munden

Ok...2007 er året, hvor jeg har bestemt mig til at være direkte og kontant.......og på sådan en blank dag som jeg har i dag.....kan jeg jo ligeså godt tage tyren ved hornene. Der er nemlig noget, der har undret mig et stykke tid:

Jeg kan konstatere, at der er en del bloggere, der hænger ud sammen. En gruppe kvindfolk holder nytårsaften sammen. En anden mødes til noget julehalløj. En tredje gruppe bliver mere og mere indforståede omkring noget med noget GT og boglæsning. Og fødselsdagfester.... og pludselig læser jeg om besøg hos den ene af den anden, som man ikke anede overhovedet havde kontakt sammen.............Men altså hvordan kommer den slags op at stå? Hvordan er udvælgelseskriterierne?

Jeg har da personligt haft kontakt med nogle blogstykker...........Det har været både en skøn og lidt sønderrivende oplevelse........For man føler jo man kender vedkommende og så alligevel ikke og bagefter har jeg siddet tilbage med en underligt blå blufærdighedsfølelse......som om jeg har overtrådt nogle hemmelige grænser hos dem og de hos mig.............Men måske er det bare mig, der er sær. Måske kan jeg slet ikke forstå de koder, der bliver brugt og de signaler, der bliver kastet rundt........Dunno..........Men jeg vil da meget gerne høre hvorfor, hvordan og hvorledes...........hvis altså, at der er nogen der gider forklare....

Susling, der ikke helt fatter bønnen

16 Comments:

At 2/1/07 17:31, Anonymous Anonym said...

Måske har du bare et liv med dine IRL-venner ???

 
At 2/1/07 17:36, Anonymous Anonym said...

PS! Så er du lige så heldig som mig ;-)
Som jeg tidligere har forespurgt!! Er blogs for ensomme mennesker der søger kontakt ???

 
At 2/1/07 18:38, Anonymous Anonym said...

PS! PS!
Noget af det sidste jeg har set er at "En Far" har været på besøg hos Liselotte.
I mit univers; kan man ikke favne alle disse mennesker uden at være overfladisk; lige som gode gamle Ella, der roser alle.
Meeen der findes mennesker der ude i blogland som angler efter skulderklap. Se blot Acq. Hun råber efter det!
Det er vel Blog-world ;-)

 
At 2/1/07 19:51, Anonymous Anonym said...

(Argh, knyt din gamle tørre kusse fivetozero!!)

((Sorry Susling, jeg kom herind for at give et svar, ikke for at hverken svine eller blive svinet til... stopper nu.))

jeg har mødt et par stykker fordi vi er faldet i snak via messenger og mails uden om selve bloggene, og efter noget tid kender man hinanden bedre, og når kan man lide det man 'ser', jamen så er det naturligt at ville mødes i virkeligheden også.

Det er vel egentlig bare en ny måde at møde folk på - vi hænger ikke ud til porcelænsmaling, hundetræning eller på den lokale bodega eller vaskeri, men møder derimod folk elektronisk. Naturligvis er det specielt at møde folk når man har læst med i noget ret personligt, men det viser sig jo altid at der er meget mere i folk end lige det der kommer ud på bloggene.

Jeg har selv mødt en lille håndfuld bloggere som allesammen har vist sig at være fantastiske mennesker, og det ville da være synd og skam at undgå at møde disse når nu man kan, ikke?

...og jeg må så lige sige at for mig er formålet med en blog ikke at møde mennesker, men det at det så er sket alligevel, tager jeg som en gave.

 
At 2/1/07 20:25, Blogger Lizelotte said...

Jeg er sååååå enig med Acq - men synes lige som du at det er lidt svært, for hvis man nu har lyst at møde nogen, kan man så sige "hey - giver du en kop kaffe hvis jeg kommer forbi", eller er det for strengt? Trods det har jeg mødt en enkelt blogger, nemlig min navnesøster i Gug, og det var en fin oplevelse, om klart skal gentages. Hun er en varm og god pige.

Kan godt lide Acq's citat: "vi hænger ikke ud til porcelænsmaling, hundetræning eller på den lokale bodega eller vaskeri" ... nej - så ville vi jo nok risikere at møde typer som den indtørrede ovenfor i kommentarstrengen... så det...

 
At 2/1/07 20:39, Anonymous Anonym said...

Weblogs er et social medie. Og kendetegnende for mange bloggere er, at de er meget meget sociale mennesker. Tingene hænger sammen. Folk der ikke ønsker dialogen, vælger et andet medie - kan man sige.

Der er ikke udvælgelses kriterier. Langt de fleste møder hinanden første gang via åbne invitationer som grill-arrangementer, festival meetups, blogforum, geekdinners - tja…selv stripkursus :o)

Ja, jeg lagde hus til en stille og hyggelig nytårsaften - da jeg i en kommentar til en post om, at jeg ikke vidste hvad jeg skulle - blev gjort opmærksom på en anden blogger i sammen situation - der havde blogget en post næsten enslydende med min (som jeg jo så ikke havde spottet). Selv faldt jeg så efterfølgende over en anden blogger der heller ikke havde planer - og sendte hende en mail.

Tror det handler om åbenhed og lyst… at man ikke har den - er naturligvis helt fair.

Jeg har flere gange taget initiativ til noget øl-noget…og andre gør det samme, helt åbent hvor alle er velkommende.. Og jeg tager imod med åbne arme. Ikke fordi jeg ikke har venner i den virkelige verden. Men en skilsmisse gør noget ved omgangskredsen - og som single er man måske i højere grad åben over for at bruge tid på at lære nye mennesker at kende… Mennesker der måske står i sammen situation som en selv, enlig mor, single, studerende,,, whatever. Det er i hvert fald min oplevelse til de ikke-faglige arrangementer. Måske også fordi alle de gifte veninder ikke altid er så lette at hive med på bar osv…

Min oplevelse med bloggere er - at de aldrig har skuffet mig - tværtimod. Det er mennesker med en stor lyst til at dele oplevelser…og hold da op det kan gi larm rundt om et middagsbord…hehe. Det er bestemt en oplevelse…

Sorry det blev en lidt lang kommentar…

 
At 2/1/07 21:45, Anonymous Anonym said...

Det er jo også så nemt at åpnå uvenskaber i dette forum. Se blot Acq. Hun har for lang tid siden besluttet sig til at kalde mig XXtoziro. Måske fordi jeg har udtalt mig om det roddede sex liv hun ligger ud på nettet.
KVINDE tag dig dog sammen!
Hvor naiv kan man være. Det kan da godt være at der er nogen der syntes at du fylder dem med fantastiske ord....Hvis jeg havde fået finger i den roman, så havde jeg da smidt den i pejsen.
OG JA! Jeg har ikke læst med de sidste par mdr. - Det er jo blot gentalelser :-(
Stakkels dig!
Der oven i købet har en "mand ventende i upperclase"
døøøøøøøøøøøøøh ......

 
At 2/1/07 21:56, Anonymous Anonym said...

OG SUSLING!!!
Hvor er svarene fra dine "røgtige venner" ???

 
At 2/1/07 23:13, Blogger Regitze said...

åh gud, er der allerede gået et kvartal?

Suslingorn. mine fingerspidser gløder, men kommer ingen vegne. må jeg foreslå, at dit kommentarfelt indleder dagen med at praktisere en gang Shankprakshalana?

 
At 3/1/07 02:10, Anonymous Anonym said...

Oooog Regitze der har så krøllede indlæg, at hun end ikke selv ved hvad det betyder. Se blot hendes kommentar vedr. 7-9-13 intelligens ??

 
At 3/1/07 09:21, Blogger Dana Watsham said...

Hmmmm .... bogklubber, blogklubber, altmuligandetklubber ...
Joda der opstår ting på kryds og tværs, der nætvørkes. Nogen gange intenst og hele tiden, andre gange i ryk og stød (*ide* - er det 5-6' erstatning for et sexliv?). At blive deltager handler vist mest om at udtrykke interesse! Og at lette måsen op af sofaen.
Personlig gider jeg ikke møder der handler om singleliv og bajere - men andre vinkler kan jo altid fremfindes og bruges.

 
At 3/1/07 09:31, Blogger Dana Watsham said...

*dagens lille skarpe*

5-6 skriver:

"I mit univers; kan man ikke favne alle disse mennesker uden at være overfladisk;"

Søde lille ven: Hvis dit univers er lige så kvalitetssikret som din tegnsætning, er bogen om hvad du kan rumme i Pixi-format.
Man skal ALDRIG gå ud fra, at andre er skåret over samme læst som én selv - man ender blot med at gøre sig selv til grin. Man skal især ikke forlange at andre skal udvande sig selv til samme substans som du (to gange trukket tepose), for derefter at harcellere over at nogle formår at udvide grænserne for det mulige bare to nanoångstrøm ud over hvad du selv formår. Som f.eks. vores allesammens Susling ....

 
At 3/1/07 19:29, Anonymous Anonym said...

Susling, udvælgelseskriterierne er de samme som i IRL. Man omgåes dem man svinger med, har fælles interesser med og dem man kan grine med.

Livet er enkelt, det er bloglivet også.

 
At 3/1/07 20:42, Anonymous Anonym said...

Ganske enig med Irene (og Dana) - på skrift kan man jo sagtens være heldig at fornemme, hvem man svinger med. Har personligt mødtes med en af kommentatorerne i denne tråd samt +60 andre, som jeg kender dels fra blogland dels fra samme interessegruppe - men allerede ved stormødet ("festivalen") trækker man jo hen ret sandsynligt først mod dem, man jævnligt udveksler (til dels enige) blog-kommentarer med. Og man kommenterer vel som regel helst på blogs, hvor skribenten deler noget, man er interesseret i...det være sig te, politisk holdning, dykkererfaringer i det danske farvand...you name it. Ergo er der basis for et fællesskab...ikke noget med "udvælgelseskriterier" men blot den typiske mellemmenneskelige interaktion på et "nyt" net-niveau.

(hm, word verifiction er lige nu "eggowl" - cute :o) )

 
At 3/1/07 21:23, Anonymous Anonym said...

Øøøøh og hvordan er Susling så blevet "Jeres alle sammens" - Dana??
Mener I at I kender hende ??
Farligt medie dette !

 
At 4/1/07 00:03, Blogger susling said...

Så nu griber jeg lige ind: Denne blog kræver en pæn og anstændig tone. Det forsøger jeg så vidt muligt selv at overholde.....Enten lukker vi her eller også er det om at finde kammertonen frem.

På forhånd tak!

 

Send en kommentar

<< Home