kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

30.12.06

Susling om 2006

Hej, ho.....må lige....må lige se tilbage på året der gik....altså ikke fordi jeg hører til den sentimentale type, men det slog mig lige......har sgu da egentlig lært noget i år. Noget stort synes jeg selv..........2006 var nemlig året hvor:

  • Jeg lærte ikke at være bange. Jeg aner vitterlig ikke, hvor næste måneds indkomst kommer fra. Men på forunderlig vis, så materialiserer der sig hele tiden noget og måned efter måned har jeg skrevet og fået penge for det. Bare mig, min lille hvide æblebaby og min sensible mobil. For bare kort tid siden ville usikkerheden havde givet mig lumbago, pekuniære angstanfald og søvnløse nætter. Men ikke nu....nu tager jeg hver dag som den kommer og sjovt nok så er det gået. Jo mere happy go lucky jeg er blevet, desto bedre er det gået......Det synes jeg selv er stort. For jeg har smidt middelklasseangstens åg og tager hver dag som den kommer............Og Kontrollatoren .....jamen hun er væk........Man kan jo ikke være perfekt hele tiden. Man kan ikke kontrollere livet.......Og det går sgu nok.........Det synes jeg altså selv er stort........(også selv om jeg vitterlig helt ind til knoglerne trænger til de her nye fantastiske langskaftede lidt rå støvler..til kun 3000,- )
  • Jeg lærte at møde mig selv på midten. Jeps. Jeg har på sin vis ramt hole in one......Der er dage, hvor jeg summer af lykke. Jeg ser pludselig på My Guy og synes han er så dejlig, så dejlig. Eller Lugtelakridsen kommer ind og står foran mig på næsten teenager-måden i sine skøre t-shirt med sit postpunkhår og sine lange ben. Jeg må bare række en hånd frem og stryge ham over håret. Og Skumfidusen.......smækker og lækker som en elverpige med langt guldhår og mørke viftende øjenvipper.......Der står hun og dufter og summer og er så dejlig og hvor er det morsomt, når de unge ekspedienter flirter med hende og hun lader som ingenting, for det gør smukke kvinder.........skulle smukke piger registrere hvert oplæg, ville de jo ikke kunne gå afsted for bare charmetrolle og erotiske oplæg.......Jeg husker det og det er sjovt at betragte.......Og fagligt........der ved jeg pludselig helt hvem jeg er og hvad jeg kan....og er det virkelig sådan, at opdragsgiverne gerne vil købe mig på timebasis......Jamen hvorfor udsætte sig for mere jobsamtale-pis? Jeg gider ikke.......Kan jeg leve af at gøre tingene freelance, så passer det mig bedst.........Og når jeg nu har mødt mig selv på midten......jamen så betyder det også, at jeg både kan give og tage.....Sige ja og ikke mindst NEJ..........Det er det bedste.......! At kunne sige NEJ! Og sige fra.......HOPLA
  • Nå ja.......så var det også året, hvor jeg startede en blog.........sært....underligt...og jeg vidste ikke hvor jeg ville hen......Det gør jeg stadig ikke.......og jeg har et meget ambivalent forhold til det hersens......Der er dage, hvor jeg er ved at kaste op og så er der dage.....hvor jeg næsten ikke kan undvære......og så ja er der vel meget endnu, der kan opdages, opleves, skrives.......Jeg ved det ikke........Men det kan jo også være en slags eventyr............og dem har jeg altid holdt meget af..........Nå,men
Igen, igen:

Rigtig godt nytår til jer alle!

11 Comments:

At 30/12/06 19:08, Anonymous Anonym said...

Godt Nytår, skønne kvinde!

 
At 30/12/06 19:51, Anonymous Anonym said...

Godt Nytår til dig også, Susling. Det har været festligt at følge dig, og alt hvad der er sket de sidste -hvad? 10 måneder? ! :)

 
At 30/12/06 20:23, Blogger susling said...

Skønne, festlige dejlige duller......I lige måde......! ;-)

 
At 30/12/06 20:38, Anonymous Anonym said...

Godt nytår - måtte det blive eventyrligt :-)

 
At 30/12/06 21:03, Blogger Maria said...

Ej, hvis jeg nu ikke havde haft travlt med at tørre kattelort op hos min veninde...handle ind...ordne ting...og se håndbold...

Så havde jeg måske opdaget, at du HAVDE fået bloglysten tilbage !

Love it !

Rigtig godt nytår !

 
At 31/12/06 02:13, Anonymous Anonym said...

Godt nytår til dig lige der du :-)

 
At 31/12/06 14:22, Anonymous Anonym said...

Det var da nogle lærerige erfaringer :-)

Hav et rigtig godt nytår! Og tak for dine skriverier.

 
At 31/12/06 15:59, Anonymous Anonym said...

Hvor monotomt end livet lader til at gå sin gnag i løbet af et år, ender man altid med at kunne konstatere, at det ikke har været så monotomt endda, og at man formåede det man troede ikke længere kunne lade sig gøre; at lære noget nyt. Det der med gamle hunde der godt kan lære nye tricks holder stik!

Godt nytår til dig også :-)

 
At 31/12/06 16:14, Blogger Regitze said...

godt nyt år, din dejlige, evigtunge dame.
tak for i år - jeg ser frem til at grine sammen i det nye.

 
At 1/1/07 02:06, Anonymous Anonym said...

Weblogs er til for den slags "snak", som der ellers er underskud af.
Godt nytår!

 
At 1/1/07 12:14, Blogger Lizelotte said...

Godt nytår, Skjønne Susling!

 

Send en kommentar

<< Home