kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

21.1.07

Susling goes nostalgia

Brun sæbe, ikk'.......det siger jeg jer......Brun sæbe er geni -fucking -ialt.....har aldrig før vidst, hvad man skulle bruge skidtet til.......hører jo lissom til i kategorien soda og sæbespåner......Men det siger jeg jer: Brug det. Stod i går og smurte det på kanterne af kogepladerne på mit komfur.....Glemte selvfølgelig gummihandsker, så jeg pludselig stod med de nysseligste runkne rosinfingre......mindede mig om den gang, man ikke var til at drive ud af badekarret som barn og bare havde de fedeste rillede fingre eller når man hev sine egne små runkne unger op af badekarret efter, at både han og hun havde siddet i en time i sæbeskum og en hel kasse badeænder og skibe og skovle og vandpistoler og gamle tomme shampoo-flasker......uhm dufteunger i et stort varmt håndklæde..........er ikke helt det samme nu, hvor de bare låser sig ud på badeværelset og først kommer ud en halv time efter og selv har vasket hår og tørret sig......kan jo selv og ville vel også være sært, hvis jeg skulle være på banen stadig........Det må man jo tørt konstatere.........

Nå, men altså brun sæbe..........en bøtte koster 10 kr. til orientering - billigt då...........meget billigere end Cellit Bang..........Nå, det her brune sæbe smører man ud på de her brun-sorte kanter, der altid sætter sig på siden af kogepladerne (i mit tilfælde et el-komfur) - man lader det virke i et kvarter - 1/2 time og heureka......kombineret med en anelse knofedt og man er tæt på at have et fabriksnyt komfur...........Har jeg forøvrigt fortalt jer om alm. husholdningseddike og pladevat......? Genialt........opløser det her kalksnavs der altid sætter sig........Jamen så kan de multinationale sæbeproducentselskaber godt gå hjem og vugge - for brun sæbe og eddike og pladevat og groft salt here I come.........

Bortset fra at jeg holder hysterisk fat i lokumsrens og vaskepulver - det gør jeg altså - vidste I forøvrigt, at et lille skvæt vaskepulver kan erstatte skurepulver......ned i vasken og så skur med en skuresvamp.........

Ho.......nogle gange staves lykke sådan her: R-E-N-T H-J-E-M!


Susling - kvinden der driver procter&gamble til tiggerstaven!

7 Comments:

At 21/1/07 17:47, Anonymous Anonym said...

Hvad er det grove salt godt for?
De andre ting lyder som gode tips (pladevat!) - mit badeværelsesflisegulv kunne godt trænge til at blive afkalket og afbrunet.

 
At 21/1/07 17:59, Blogger susling said...

Groft salt sliber. Sammen med eddike blandet i en grød kan man få det sorte fastbrændte skidt af pander og gryder....og det er altså ikke fordi jeg er hysterisk rengøringsfob, meeeeeen det er sgu fedt, når tingene bliver næsten som nye og endnu federe, når det kan gøres for få penge og med enkle midler......green simple living rules!

 
At 21/1/07 19:04, Anonymous Anonym said...

Det er også kradse sager du har fat i. Man kan tage maling af med brun sæbe. Jeg har det altid i skabet, og et gulv skuret med brun sæbe, uha, det dufter skønt og det er rent ...

 
At 21/1/07 20:39, Anonymous Anonym said...

Jeg bli'r sgu helt skureklar!

 
At 21/1/07 21:01, Blogger Maria said...

Hvis du mangler et hjem at eksperimentere i, har jeg masser af steder, der kunne trænge til en brun sæbehånd ! :-)

 
At 22/1/07 08:07, Blogger Lizelotte said...

Haha ... kan høre at andre end mig har været i rengøringshumør i weekenden! Det gik ud over min ovn og min fryser ... og mine hænder, som nu er røde og ridsede og fulde af sår...

 
At 22/1/07 13:43, Blogger flinkonellas på vej ud af flinkeskolen said...

Hold da helt op, vidste jo du havde det i dig kvinde. Skal straks afprøves på mit komfur.
Stort knus Flinkonella

 

Send en kommentar

<< Home