kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

7.11.06

Susling synes....

ja synes er så meget sagt....Det er mere noget jeg ønsker mig. Jeg ville ønske, at folk generelt var bedre til at styre deres stress. Det er ikke nødvendigvis andres skyld, at netop du ikke kan overskue, det du har gang i. Det er ikke min skyld, at du har hængt så længe ud på arbejdet, at du må køre dødskørsel for at hente Lille-guf og derfor snitter mig med din sølvfarvede stationcar med alle børnesæderne på vej til institutionen.

Det er ikke nødvendigvis min skyld, at alle deadlines pludselig er blevet rykket og så har jeg bare at levere på trods af, at vi oprindelig aftalte et andet leveringstidspunkt eller at du ikke kan huske fra hovede til hale, så jeg bliver nødt til at lave en del af dit koordineringsarbejde.

Det er ikke nødvendigvis min skyld, at du har kørt så dårlig en ansættelsesprocedure, at du ikke en gang ved, hvem I har snakket med og hvad du oprindelig har aftalt.

Det er altsammen bare dårlig timing, dårlig planlægning og en uhyggelig mangel på evne til at se fremad og til at sige fra. Ikke dermed sagt, at jeg ikke forstår, at I gerne vil levere, at I gerne vil se så godt ud som muligt i andres øjne. Vil vi jo alle.......Men jeg vil ikke på bekostning af min sjælefred og mit overblik. Og nu jeg tænker mig om, så vil jeg faktisk hellere se godt ud i de øjne, der møder mig hver dag i spejlet end at sole mig i, hvad chefen siger............

Dybest set synes jeg, jeres stress er mangel på personlig integritet......det er mangel på en indre kerne....Det er vel også det, der får folk til at købe kopivarer......Det ser ud, men det er ikke......Personligt ville jeg da have det skide underligt med, at gå rundt med et lad os sige fake Gucci-ur. Måske stiver det dig af, at andre tænker:"Hold da op hun må være rig....et Gucci-ur!"
Men var det mig, ville jeg tænke:"Ja, og dette er en plastik-kopi fra Hong Kong." Mærkevarer køber man vel, fordi det er kvalitet - eller formodes at være det. Fordi det oprindelige design formodes at være gennemtænkt og solidt. Er det en kopi, så er det jo bare en show off, et tomt signal sendt af en person, der gerne vil være, men ikke er.

Lidt lige som dem, der render rundt med mobilbamsen klistret fast til det ene øre.....Det er vel for at se travl ud.......Lege New Yorker-smart........problemet er så bare, at man meget ofte kan høre, hvad I snakker om.......og helt ærlig......venindesladder og så sagde hun også og så gjorde hun også....er ikke tegn på et travlt og indholdsrigt liv.......Havde man gang i det helt store projekt, ville man slet ikke have tiden til den slags tom snak........

Og grunden til at jeg kan sidde her og være så skide selvretfærdig? Jo, ser I, det er fordi jeg engang selv har været der.......altså minus fake bling-bling og mobilbamsen......men plus stressen.......og det huede mig fandme ikke.......Jeg havde ikke selv bedt om det.....og den stress jeg oplevede var andres sindsyge konstruktion.........En massepsykose skabt i de bedste dot.com -dage, hvor alle stessede efter en usynlig bold......Unødvendige møder blev lagt kl. 17.00 og trak ud i det uendelige (ikke godt når man har små børn). Pludselig skulle faktureringsgraden være 85% - hvilket er en umulighed, når der ikke er opgaver løbende......Planlægning var en by i Rusland og den dybe tallerken skulle opfindes for hvert nyt projekt......Pengene fossede ud af virksomheden......og cheferne, der dybest set bare havde fået en battlefieldpromotion, blev mere og mere stive i ansigterne...Meget, meget tillidsskabende på den negative måde, skulle jeg hilse og sige.........

Behøver jeg at fortælle, at jeg skred? Det gjorde jeg! Ud til ingenting.......Jeg er nemlig allergisk over for dårlig stress....Jeg er allergisk overfor disfunktionalitet.....Jeg bestemte mig til, at min mentale sundhed og balance var mere værd end 40.000 om måneden......Jeg bestemte mig også til, at jeg ikke er den, der kæmper mod vindmøller........Den leveregel har jeg fulgt siden.......Det er mit liv og det er mig, der bestemmer. Om det så er ensbetydende med, at du opfatter mig som en taber - det er dit valg........du kan jo bare stresse videre...........

Ting tager tid og kunsten er at planlægge, så opgaverne bliver eksekveret på en fornuftig, gennemført og professionel måde.........Når det er på plads, gør det egentlig ikke så meget med lidt konstruktiv stress.......et godt og gedigent adrenalin-sus......der gør, at man yder sit ypperste - når det er nødvendigt........Og det skal jeg så i gang med nu......har lige to kedelige til, der skal skrives.

3 Comments:

At 7/11/06 11:21, Anonymous Anonym said...

Bravo, Susling...jeg er med dig hele vejen. Jeg har også været dér, og satte selv min grænse for hvad jeg kunne finde mig i - selv om det kostede mig job og megen smerte. Det skete igen i det næste job, og jeg kan sagtens se mig i spejlet på den yderste dag mht. personlig integritet. Det er jeg glad for, også selv jeg nu er en fattig og ufrivilligt fraskilt forfatter med huller i tænderne og forhøjet blodsukker osv osv.
Fuck det, for jeg har min etik - og så længe jeg ved at mine børn synes at livet og verden er en okay opfindelse, så er opgaven løst. Punktum.

Go' Susling!

:-)

 
At 7/11/06 12:02, Blogger susling said...

Beo...det koster gør det....i starten også på selvfølelseskontoen.....man skulle jo lige og så var det vigtigt at.....er det ikke, når det hele bare gnaver og skummer inden i......Jeg ville bare ønske flere ville sige fra, for som det er nu, så står der altid den næste klar i kulissen, når man selv har taget springet væk......Men de ryger jo også derned på et tidspunkt....på et eller andet tidspunkt i deres liv kommer det også til at gøre ondt på dem. Amen.

 
At 7/11/06 12:04, Anonymous Anonym said...

Amen, sister....a-men!

 

Send en kommentar

<< Home