kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

31.10.06

Susling vintertræt på forkant

Jeg mener, at det er Henrik Norbrandt, der har skrevet et digt noget i stil med, at der i Danmark er 15 (17?) måneder : Januar, februar, marts, april, maj, juni, juli, august, september, oktober, november, november, november, november og december. Manden hadede november.....han måtte simpelthen forlade landet på grund af november.

Jeg synes faktisk, at det er synd for november, tænk at blive hadet så meget, at man bliver forladt! Personligt har jeg intet mod november......ok, det er mørkt og det begynder, at blive koldt......men så kan man jo begynde at tænde fyrfadslys, gå i støvler og pels, hvis man har sådan en.......Det er dejligt, når kulden begynder at bide i kinderne....Luften er frisk......og der er en duft af brænderøg i luften. Blade i alle farver suser omkring mig og leger tagfat i den skarpe vind. Det er dejligt, at smyge sig i store bløde sweatre og spise appelsiner og vitaminpiller med ginsing......Mørket er også en fordel, for sådan en ikke-hysterisk rengøringsting som mig.....Kan jo lissom ikke se skidtet på samme måde....og så undgår jeg den evindelige jeg-burde-også-følelse.........

Til gengæld kan jeg ikke fordrage januar.......Årets længste og kedeligste måned......faktisk bliver jeg træt allerede ved tanken om, hvad der venter:

  • Dage, der bare bliver ved med at stå fast omkring datoen d. 15.
  • Leden ved endnu en dag, at skulle have den samme vinterfrakke på
  • Lygter, der lige så godt kunne side permanent på ens cykel og en pandelampe ville forøvrigt heller ikke være af vejen
  • Solunderskuddet, der begynder at melde sig hos os alle
  • Den grå forudsigelighed

Det eneste positive jeg kan se er, at det begynder at lysne i horisonten igen tidligt om morgenen i januar.......

Undskyld Januar!

7 Comments:

At 31/10/06 14:10, Anonymous Anonym said...

Fra George Harrison:

No flowers
No leaves
No fruit
November


Ok - det er faktisk ikke hans, men det var ham, der fandt dem ridset ind ved kaminen i et hus, han engang købte.

 
At 31/10/06 16:53, Blogger susling said...

Hvor smukt, Henning.....beviser jo, at november er poesi.....det er afslutning og forsvinden.......I aften er det Halloween......som barn i Østrig hed denne dato Aller Heiligen Abend....så gik vi op på kirkegården og tændte lys for de døde.....Jeg tænder vist mere nogle fyrfadslys....pynter bordet med vingummivampyrer og så skal vi have gulerodssuppe ( i mangel af græskar) og et godt brød til. Til dessert får ungerne is......men jeg tror ikke, at jeg gider at tænke på de døde.....De har det sikkert fint hvor de er...

 
At 1/11/06 15:22, Blogger Lizelotte said...

I januar har min bedste ven og livsledsager fødselsdag - lige præcis den 15.! Så det er en lys-op-dag for os i den der sure måned... og er februar ikke bare en tand trælsere end januar??

 
At 1/11/06 15:59, Blogger susling said...

Så meget desto mere grund til at hænge fast i januar omkring d. 15....:-) og det er da godt at vide, at nogen elsker januar - det pus - grunden til februar ikke er værre i min bog er, at måneden er 3 dage kortere - også en slags lyspunkt.

 
At 2/11/06 12:50, Blogger Lizelotte said...

Det er jo rigtigt susling - og når så februar er slut så er det jo marts --- og dermed officielt forår!

Jeg kommer næsten i forårshumør af denneher snak... :-)

 
At 6/11/06 11:41, Blogger Elin said...

Hey, det var sjovt, har lige slrevet en post om HN :-)

november november november!

 
At 6/11/06 12:57, Blogger susling said...

Velkommen til Fru Landskab. Ja Henrik Nordbrandt er en helt særlig lyriker.....Ham og Dan T.

 

Send en kommentar

<< Home