kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

26.6.06

Susling siger.....

...når ting bliver væk, så er de væk. Da ungerne var små og de havde fået fingre i noget, det ikke var så godt, at de undersøgte nærmere, sagde jeg altid:"Hov, pist væk!" (Og skyndte mig at gemme det). Det blev efterhånden et etableret faktum hos dem, at ting nogle gange bare forsvandt. "Hov, væk!", sagde Skumfidusen, når hendes sutsko var forsvundet i børnehaven eller der var noget andet, som hun ikke kunne finde. Væk var væk. Basta! Min salig mor havde sin egen udlægning:" Susling, du kan lige så godt lade være med at lede efter noget, der er blevet væk. Det er spild af tid og ved du hvad, pludselig dukker det op
igen, når man mindst venter det! (Hov, snød hun mig?)

Jeg er ellers en god tingfinder. I mine meget unge dage havde jeg en stor og dejlig og meget klog hankat. Den havde for vane, når den synes det var på tide at få sig noget morgenmad (og jeg derfor skulle vågne), at skyde ting fra mit toiletbord over på en elovn. Det gav sådan et ordentligt klunk hvergang. Nu er jeg en syvsover og jeg kan sove fra det meste. Så som regel fik den skudt temmelig mange ting afsted med poten, før den elendige madmor (mig!) vågnede. Det betød selvfølgelig, at jeg manglede pænt mange ting, når jeg skulle gøre mit morgentoilette....Jeg udviklede derfor en slags ballistisk evne...for at finde tingene måtte jeg nemlig udregne kattens skudbaner....Det er jeg altså virkelig god til i dag. Jeg har også udviklet en teknik, der hedder:"Hvor var du sidst?" Det gælder både ungerne og også mig selv til tider...jeg er nemlig nogle gange, sådan en simultan-tænker, der planlægger noget andet, mens jeg er i gang med det første. Det kan give absurde resultater som, at jeg f.eks. lægger en gaffel i køleskabet og brien i bestikbakken - har jo travlt, ikke! Lige den kan jeg selvfølgelig hurtig fikse...men med de mere tricky ting, så skal der hårdere metoder til og derfor har jeg udviklet evnen til deduktion."Hm...jeg stod her, da jeg gjorde det, derfor har jeg nok gjort sådan....og derfor må...Aha, der var det!"

Nu er det så sådan, at to af mine bh-er og en læbeblyant er forsvundet og jeg kan bare ikke forstå, hvor det er blevet af?! Og jeg er ærlig talt lidt i tvivl, skal jeg vælge metode 1: Væk er væk. Basta! Metode 2: Ting dukker altid op, når man ikke leder efter dem eller Metode 3: Jeg deducerer mig frem til det forsvundne............Ku' selvfølgelig også bare acceptere, at jeg måske har fået drillenisser.

2 Comments:

At 26/6/06 11:32, Blogger Regitze said...

personligt tror jeg, det er lånerne, der har lånt dem.
og oh. du havde også toiletbord:)

 
At 2/7/06 20:29, Blogger kyllyan said...

ups, kender jeg godt dèn med brien og gaflen. Min var dog potentielt vaerre.... hiver hurtigt lige en tampax op af tasken og tror jeg skal fixe min laebestift. UPS; hvor f*nden er min laebestift saa henne ?????
Jeg er sikkert osse simultan-taenker (elsker naar saadan smaa kiks faar et godt scientific navn - saa virker det mere normalt ikke ?)

 

Send en kommentar

<< Home