kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

20.6.06

Susling tænker tasker

Seriøst: jeg elsker tasker - og sko selvfølgelig! Dybest set ikke den store overraskelse, vel?! Min simple chick-filosofi er: Med de rigtige sko og den rigtige taske kan man sågu da komme langt med et par H&M-habitter. (I må gerne citere mig!) Ok, I tænker sikkert nu: "Tænker det her kvindemenneske aldrig dybe tanker?" Og til det kan jeg kun svare: "Selvfølgelig! Selvfølgelig gør jeg det, men man kommer gladere gennem livet med et par overspringshandlinger eller -tanker". Oooooog så er det så nu, at jeg har gået og tænkt lidt på tasker. Absolut ikke på må-ha-måden, nej, nej.....man kan selvfølgelig altid ønske sig flere, men hallo......vi snakker simple living som trend, ikk'!

Nej, det jeg har tænkt over, er i virkeligheden indholdet af tasker. Indrømmet ikke den helt store tankegang....og så alligevel.....For ser jeg ned i mine egne tasker, så tænker jeg: "Kors, mand, hvad er det egentlig jeg slæber rundt på.......kan jo aldrig finde en dyt.....det hele er begravet i gamle bon'er, plastikposer, underlige brochurer, postkort, sjove reklamer, gamle busbilleter, tomme cigaretpakker, benadryler, menstruationsbind (Kvinde vær beredt!), skrivepenne, papir, pung, lille holder til alle kreditkortene, hårelastikker, 3 lightere, cykellygter, et brev blomsterfrø (reklamegave), cigaretskodder, madopskrifter fra diverse supermarkeder (laver bortset fra det aldrig mad, men altid rart at ha', hvis man sidder fast i en elevator) nicoretteinhalatorer, nicorettetyggegummi (en dag holder jeg jo op- og i øvrigt rart, at ha' hvis man sad fast i en elevator), et udprint fra Kraks vejviser,underlige små papirlapper med ulæseligt nedkradsede mailadresser, mobilen, make-up, ungernes tandlægekort, nøgler, taxaboner, bestyrelsesreferater osv. osv.

Da børnene var små, var det endnu værre. Så lå der også ispapir, sten, plastikpistoler, barbiekluns, en toiletrulle (Kvinde vær beredt!), bleer, engangsvaskeklude, sneglehuse, ølkapsler, tilsnaskede servietter, små matchboxbiler, kinderæg-plastikdimser, dét Sønnike havde snuppet med hjem fra børnehaven lige den dag og som skulle transporteres tilbage dagen efter, lyserøde hårspænder, breve jeg skulle ha' postet osv. osv.

Kort sagt: Hvorfor slæber man konsekvent og konstant rundt på en lille skraldespand, når man ellers går så meget op i at se godt ud? Kan da huske, at Emma Gad har skrevet: Rens tasken dagligt og dup den med parfume.....Så hvad sker der lige her? Er jo på mange andre måder ellers sådan nogenlunde ryttelig.Er mine tasker dybest set et udtryk for mit indre kaos? Og hvorfor har det kaos varet lige siden, jeg begyndte at gå med tasker? Og hvorfor har jeg det så underligt, når jeg er taskeløs? Læste engang, at når kvinder holder op med at gå rundt med deres taske, så var det udtryk for sindsyge...........!!!!! Sidder sjælen med andre ord i tasken???

10 Comments:

At 20/6/06 17:29, Blogger susling said...

Bestemt en pointe Buster! Tror nu stadig vi er tvillinger....kan ikke huske helt hvem der påtvang mig taske...men taske på den tjekkede måde som på dame-blads-måden får jeg aldrig! Til gengæld kan jeg jo også altid sige: "Hej vent, er det, det du mangler! Jeg ser lige ned i tasken!"

 
At 20/6/06 17:35, Blogger Regitze said...

jeg ved ikke om tasken rummer sjælen, men det er da ihvertfald takket være min taske at jeg har kontrollen.
udover alt det, der er i familie med dit indhold, har jeg en tvangslomme, hvor jeg gemmer et ekstra sæt nøgler til alt, et par ekstra sæt kontaktliner, et par ekstra bind, et ekstra usbstick osv.
hvis det så alligevel går galt, så er det ikke taskens skyld.

 
At 20/6/06 18:49, Blogger Jegmig said...

Hm altså hvis tasken rummer sjælen, så var jeg sjælløs langt op i tyverne. Og selv nu er det mere af nød end af lyst, når jeg har tasken med mig. Defor er mine tasker også for det meste praktiske og ikke særlig smarte. -Og her snakker vi ikke om dem jeg laver på hobby basis. De er både smarte og upraktsike. ;o)

 
At 20/6/06 19:13, Blogger Mie said...

Kunne ikke leve uden min taske, hvori der for øvrigt hersker både orden og ryddelighed... pung, bilnøgler, husnøgler, tre lipglosser, et par bind, en kalender, et par mobiler.... ud so abolut nichts weiter!! Som i aldrig!!! Tingene skal ligge, hvor de altid ligger - ellers giver hjertet et hop, når jeg stikker hånden ned i tasken.

Fremfor sjæl tror jeg derfor snarere, at den rummer min mentale (u)sundhed!

:o)

 
At 20/6/06 22:37, Anonymous Anonym said...

huh.. jeg er sjæleløs.

Bruger stort set aldrig (dame-)taske. Har min pung, min mobil og mine bilnøgler i hånden.
Det er alt jeg skal bruge.

- når jeg ikke lige på vej til fra arbejde, noget skal labtoppen jo transporteres i :)

 
At 20/6/06 23:27, Anonymous Anonym said...

Min sjæl er en rygsæk......Med en uhyggeligt masse rum, hvor ting kan blive væk. Hvorefter bind, lipgloss, MP3-afspiller, bon'er, køreplaner, bøger, pung, adgangskort, notater, kalender, mobiltelefon, vandflaske, papirlommetørklæder - og alt det andet kastes ud i en stor bunke på nærmeste bord. Når tingen er fundet, skovles alt ind igen som det nu passer sig. Indtil næste gang.

 
At 21/6/06 14:01, Blogger susling said...

Der kan I bare se allesammen...sjælen sider i tasken og forøvrigt også i skoene.....Det hedder semiotik og er læren om tegn......tegn er noget vi alle udsender med vores tilvalg og fravalg....når først man er blevet tegnaflæser, er der ingen vej tilbage.....man er på for evigt!

 
At 22/6/06 23:47, Anonymous Anonym said...

En taske-lomme-filosofi! ;-)
Åh ja, jeg har også overgivet mig til dametaskeriet, selvom jeg engang ville ha forsvoret det.

 
At 25/6/06 18:23, Anonymous Anonym said...

Peirce's tegnteori anvendt på tasker ? ;o)

Helt alvorligt tror jeg snildt du kunne sælge sådan en artikel. Det er jo fuldstændigt som vis-mig-dit-hjem i lommeformat

 
At 25/6/06 19:54, Blogger susling said...

Nellike...hvor er du sød..tænker lige over den...god damebladsjournalistik i hvertfald!

 

Send en kommentar

<< Home