kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

13.3.11

Susling om livskvalitetet

"Hvad er livskvalitet for dig?" blev jeg spurgt om forleden dag. Fuldstændigt spontant råber jeg:"Et nyt køkken!"

Set i lyset af, at jeg er en frigjort kvinde (så'n principielt) og at jeg ikke er den, der laver mest mad hjemme hos os, så er det en absurd udmelding. Jeg kunne have råbt noget om selvrealisering, nye ørenringe og sko, karriere und so weiter. Men jeg råber: "Nyt køkken!".
Heldigvis forstod spørgerinden, hvad jeg mente. Nemlig noget med ro, ryttelighed og æstetisk flade.

Jeg bliver nemlig hjernelam af rod og mangel på æstetik. Jeg får klaus af at leve med noget, hvor der står fattigdom og taber skrevet ud over alle køkkenflader. Det er en selvforstærkende tendens, hvis man ikke har ordentlig råderum i sit eget hjem og bare lader sig nøje og prøver, at holde stand mod skidt og snavs og grimhed. Ikke lige den bedste selvfølelsesopbygger, at man står op til noget grimt og er den, der må kæmpe med skuresvampe og giftigt skurepulver for bare at kunne være.

Heldigvis kommer der nogle håndværkere i morgen og river mit lortekøkken ned og Inch allah, bygger de et nyt op inden for rimelig kort tid. Imens lever vi på campingmåden med mikrobølgeovnen og fastfood som vores bedste venner. "Så hyggeligt," smiler Skumfidusen. "Æhm, hvor er pålægschokoladen?", spørger min DJ Brockhouse.

Jeg smiler bare og tænker: "Endelig!"

4 Comments:

At 13/3/11 17:56, Blogger Benedicte said...

Glæææd dig! Mit næsten nye køkken fra 2005 er det bedste der er sket mig. Sidder og glor henrevet på det så snart jeg kan se mit snit til det.
Nu er jeg også ret vild med at benytte det til alskens madrelaterede aktiviteter, så det gør det jo ikke mindre relevant ;-)

 
At 13/3/11 23:17, Blogger Susan said...

Jeg forstaar dig saa godt.
Jeg droemmer om en dag at faa en nyt dejligt koekken ... det bliver saa foerst naar jeg en dag vinder i det lotteri jeg ikke spiller med i og faar fod under eget tag .. eller hvad det hedder :-)

 
At 14/3/11 10:50, Anonymous Helleq said...

Jeg konverterede mit lille gamle 9m2 køkken om til et på 18 m2 for år tilbage, og har aldrig et sekund fortrudt at jeg nu til gengæld har et mikroskopisk bryggers i stedet for.
For den skabsplads og de ekstra skabe vi fik, er uundværlige!

Og mit nye køkken i vores byggeprojekt-hus bliver på ca 40 m2 ( dog incl spiseplads), og det ser jeg også frem til :)

Glæd dig og tillykke med det

 
At 27/3/11 10:00, Anonymous Rikke (et år i sandaler) said...

Forstår så klart frustrationen over at leve i rod og uden æstetik ... sådan har jeg det også og glæder mig til at flytte over i en ny lejlighed fra månedsskiftet.

 

Send en kommentar

<< Home