kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

24.4.10

Susling en pjusket fremmed fugl

Altså som 45-årig (kors, bliver 46 om to uger! Sig det ikke til nogen!), så ved man godt, at det her med at blive begejstret, det skal man lade være med (og frokosten var også noget lort). Entusiasme og fagligt engagement rammer bare én i nakken, hvis man viser det for tydeligt. Og så må jeg indrømme, at det er svært at være en midaldrende konsulentdulle i en organisation, hvor afspadsering er et andet ord for ekstra fritid. Nuj, jeg bliver smålang i spyttet og skal i den grad lægge bånd på mig selv. Satans, at jeg har det sådan. Og så har jeg det også sådan, at jeg føler mig som et spøgelse på gangene. Efter kun fem dage har man ingen alliancer, ingen der er fortaler for én. Ingen man kan grine med eller bare small talke med henover en kop eftermiddagskaffe (jeg som næsten ikke drikker kaffe!) Og fordi jeg har skiftet branche, føler jeg mig bare endnu mere som en fremmed fugl. Forstår kun halvdelen af kontekster, jargon og projekter. Ord flyver omkring mig og jeg tænker: "Nå, aha, tjo." Det eneste jeg har, er min stærke følelse af faglighed og min evne til at gennemskue sammenhænge. Det er, hvad jeg har at gøre med og den skal vist dysses lidt ned, hvis jeg skal klare mig i det her game.

Tja, lige nu føler jeg mig faktisk lidt samspilsramt og en smule ked. Ingen kan lide mig. Ingen vil mig. Ingen har brug for mig. Og al det overskud og balance jeg har samlet mig sammen, sidder tilbage som en svag erindring et eller andet sted i mit sind. (Men hei! Vi lades da bare som om jeg er pms. Et tjek på kalenderen kunne godt indikere det.)

Etiketter: ,

8 Comments:

At 24/4/10 13:33, Anonymous Anonym said...

...og lige pludselig er du en del af teamet !! husk det :-)

Men for søren hvor kan jeg huske 6 år tilbage, hvor jeg som sygehjælper/optiker trådte ind i biblioteks verdenen...py ha det var hårdt med alle de ord man bare ikke kender...så sagde jeg bare en hel masse optiker fagord til dem (meget hurtigt)...og vi stod "næsten" lige :*-)...bortset fra at vi jo ikke var i en brilleforretning :-(

Bare klø på :-)

 
At 24/4/10 20:14, Blogger Mallikka said...

Klart PMS. Sådan som du skriver, kan du da klaske dem til vægs. Smil, lyt, lær. Og kom så igen. BIG TIME. Men den der "ensom blandt mennesker" er ikke så sjov.
:-)

 
At 24/4/10 23:07, Anonymous Anna said...

Skal vi lave en miniklub for forpjuskede fugle? Så kan vi flette hinandens næb, eller sådan noget.. :S

(uhh hvor jeg tror jeg ved hvordan du har det. knus)

 
At 25/4/10 20:18, Blogger Zette said...

Det blir godt på den anden side. De skal bare lige se, hvad det er for en skøn Suslingefugl, de har fået ind i buret

 
At 26/4/10 12:31, Anonymous Donald said...

Da jeg så at du snart fylder 46 ville jeg have skrevet "det bliver værre om et år" men det synes jeg ikke ...

På den anden side er det vist bedre end alternativet.

Nu til det alvorlige. Igennem mine mange år har jeg været i 12-14 forskellige virksomheder (i snit 5 år ad gangen) og har oplevet det samme, som du beskriver, kold luft, sat udenfor fra starten, en anderledes holdning til centrale spørgsmål i livet, som nogle gange har medført at der var nogle ting, som jeg havde svært ved at accepterer. Dumilde, jeg tror jeg vil sætte ord på det på min weblog (men jeg har så mange indlæg i kø!)

Nu må den unge dame, som læser dette her, prøve at finde det mest positive ved situationen og så ellers modtage et lille weblog-cyber-klem.

Det med konsulent-afspadsering må jeg lige komme med en praktisk bemærkning om; det handler om at skrive ned hvad man laver og gøre det synligt (det er _mega_svært_!) og ellers passe tiderne nogenlunde men ikke gå vildt meget op i det. Der må være nogle dage hvor man *skal* hjem og fejres mv. sørg for at finde ud af hvordan de andre gør. Spørg om det ene og det andet, men forsigtigt, send mail og spørg, find nogle flere at sparre med - fortæl (LIDT) om dig selv til den mest fjendtlige person. Nej, jeg kunne blive ved. Det er en trist verden og nu bliver jeg faktisk selv trist. Hvad skal vi dog gøre? :-/

 
At 27/4/10 08:03, Blogger Annettes space said...

Hey Susling....Solidaritetskram herfra...:-))

 
At 27/4/10 10:28, Blogger Lotte said...

Oss' kram fra mig!

 
At 27/4/10 17:44, Blogger susling said...

Kære alle sammen.
Mange tak for omsorg. Det går ok. Folk er søde og jeg har nok at tage fat på. Min udfordring er vel egentlig bare tempoet. Jeg vil, jeg kan og og og og...må øve migi at sidde på hænderne.

 

Send en kommentar

<< Home