kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

9.3.09

Susling om fokus på succes

Sidder og redigerer i mit cv. Synes det trænger til en overhaling og en opfrisker. Det er jo immervæk halvdelen af det, man sælger sig selv på. Så det er her, der skal slåes ud med armene og historien om de gode præstationer og succeser, man har skabt, skal fortælles. Det er en svær diciplin og jeg kan godt blive lidt træt.

Det jeg skal formidle er succes, vellykkede projekter, gode resultater. Jeg skal binde en hel masse år på arbejdsmarkedet sammen og få skabt et billede af mig, som den uimodståelige og absolut nødvendige kommende medarbejder. Jeg skal simpelthen stråle i bunken af 150-200 ansøgere.

Men hvad, hvis jeg nu ikke synes, at alt jeg har lavet, har været en succes? Hvad med alt det, jeg glemmer? Hvor loyalt og indgående skal man beskrive hver en lille kompetence?

Og hvad er succes? Er det, den maximerede omsætning for kunden? Er det den hurtige svarprocent? Er det den gode læseoplevelse?Er det den positive feedback? Og hvad med de gange, det er gået galt - uden at det var min skyld, men bare en causalitet af mange ting uden for min rækkevidde? Hvad med de menneskelige kompetencer? Hvad med levet liv og erfaring?

Jeg er vant til at skrive. Det er det, jeg har tjent de fleste af mine penge på og det er det, der giver mig det gode kick. Jobtilfredstillelsen. Det, at nogen gider læse mig og får noget ud af det, jeg formidler. Uanset om det handler om en lille teknisk dims eller en blinds forhold til lydbøger. Jeg kan skrive om meget og i mange genrer. Men jeg kan fandeme ikke finde ud af at skrive cv'er.