kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

1.12.06

Suslings faste fredagspunkt

Det er fredag. Det er tid til Ugens Stemning:


Hæsblæsende

Da jeg i morges kl. 9.00 dut stod ude i Glostrup til et kundemøde, mærkede jeg en jernhånd om min pande. Jeg vidste, hvad jeg skulle. Jeg vidste, hvad der skulle til. Men et eller andet flimrede inde bag pandeskallen. Det går lidt hurtigt lige nu.

Jeg liner fremtiden op...tager initiativer.....sælger og producerer.......Det er fint. Det beviser bare, at når jeg først har taget en beslutning og helhjertet går ind for det, så lykkes det. Men jernhånden om hovedet siger også til mig, at jeg skal tage det i mit tempo.......

Jeg vil ikke være endnu en, der bare tooter derud af. Jeg vil være tilstede i det jeg gør...........og selv om jeg sætter stor pris på materielle goder, som sko, tøj, parfume, make up, god mad, musik, dejlig drikke, ferier osv.osv. er det og skal det aldrig blive det, der styrer min tilværelse.......

Jeg vil mærke nærværet. Jeg vil have tid til at spørge kærligt ind til mine ungers følelser, stryge en hånd igennem deres hår. Danse en stille dans med min elskede......snakke med mine katte......høre stilheden...have overskud til andre og sidst men ikke mindst, forglemme mig i det gode tekstarbejde og bagefter være stolt af de resultater, jeg skaber.

Det er jo bare det jeg beder om: en tilfredstillende arbejdshverdag uden for meget game, strategi og skjulte dagsordner. Plads til at være mor. Plads til at være elskende. Plads til at give omsorg for dem der trænger - og også en smule til mig selv. Nok til at betale mine regninger og udskifte det, der bliver slidt op.........Mere beder jeg faktisk ikke om.........Så hæsblæsende ja...men i mit tempo, tak!