kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

10.10.06

Susling :-(

Kors i hytten....! Er der lige nogen, der gider bytte liv? Det er så ikke lige unger og mand vi snakker om, vel.....! Orker ikke rigtigt at starte forfra lige der...... Men det er alt det andet......det er rengøring, det er økonomien, det er huset, der er ved at brage ned over hovedet på mig, det er min sko- og tøjsituation, det er...hvilket vel ikke er den store overraskelse......min jobsituation.....min nuværende status som freelancer.............

Jeg er træt, træt,træt,træt,træt,træt,træt, træt,træt som et alderdomshjem.

Som freelancer skal man rende fra Herodes til Pilatus for at skaffe sig opgaver......dem man har solgt sig ind til i går, bliver fyret den næste dag eller kommunikerer bare ikke sammen. Når man så beslutter sig til at få skaffet sig en fast arbejdsgiver, så skal man stå model til både det ene og det andet til jobsamtaler, hvor man bliver spurgt om de underligste ting .....og selv om man (jeg) sidder med en mappe fuld af resultater og talker business........så vvvvvvvvveeeeeeeeeeddd de iiiiiiikkkkkkeeeeeeee liiiiiiiggggggggeeeeeeee......om jeg kan lave nøjagtig det, de efterspørger eller om jeg nu er god at saaaaaaaaamarbejde med og den skal vi joooooo oooooooogssååååååå liiiiiiiigeeeeee prøøøøøøøve aaaaaaaaaaf på den gratis måde, forrrrrrddddiiiiiii ddddddddeeeeeeee iiiiiiiiikkkkkkkkeeeeeeeee riiiiiiiiiiigtiiiiiiiig stoooooooler på deres egen dømmekraft............Halli ha-fucking-llo........

Og hvem er i øvrigt den idiot, der nogensinde bildte mig ind, at jeg skulle leve af at skrive.......hvem fanden fandt lige på, at jeg skulle være kreativ............Jeg ku' måske have været jordens lykkeligste postbud.........eller taxachauffør.........det var det man sku' ha' været.....

Og hvad helvede er det for nogle pader, der sidder og lyver til jobsamtaler og må fyres få måneder efter, fordi de alligevel ikke ku' levere varen og derfor har sat en skræk i livet på dem, der skal ansætte, som i øvrigt ikke stoler på sig selv, så jeg skal gennemgå den ene latterlige prøve-tester-pinsel efter den anden...........Forklar mig lige det, for helgoland..........Og hvad er det egentlig for nogle - fucking - arbejdsgivere, der roder rundt og ikke kan håndtere fra hoved til hale.......Det får de sgu' da løn for............Kors, hvor er jeg træt......................JEG ER GOD. JEG LAVER NOGLE GODE TING. JEG ER GOD TIL AT HÅNDTERE SITUATIONER,KUNDER,PROJEKTER. JEG ER GOD TIL AT SAMARBEJDE. JEG ER FAKTISK ET SØDT OG OMSORGSFULDT OG OPRIGTIGT MENNESKE.

Til gengæld gider jeg ikke:
LYVE OG GØRE MIG BEDRE END JEG ER
LADE SOM OM JEG ER VINDEREN ALTID
TRO MIN LORT ER GULD, FORDI JEG TILHØRER GODT-NOK-GENERATIONEN
(det gør jeg nemlig ikke.......jeg er 80'er hard core og det kan jeg ikke gøre noget ved, basta)

Nå......fik jeg solgt mit liv ind til jer?
Har forøvrigt ikke mere tid........skal lave en ny omgang af de kedelige...........

6 Comments:

At 10/10/06 21:33, Anonymous Anonym said...

Jeg er også freelancer og...øhhh...klimakshaj - og jeg har netop søgt mit første fuldtidsjob i laaang tid.

Tanken om at blive udsat for den slags ansættelses-"samtale" som du beskriver, kan få mig til at tabe sutten på forhånd.

Men vi må jo se ad.

Penge er jo penge.

 
At 11/10/06 09:48, Blogger susling said...

Måske har du bedre held med det end mig, Beo....Jeg tror faktisk, at jeg har tiltet pænt rundt og egentlig ikke vist præcis, hvad jeg skulle være, når jeg blev stor. Jeg kan så mange forskellige ting......Suk......Jeg skulle bare være blevet taxachauffør.......

 
At 11/10/06 11:48, Anonymous Anonym said...

Jeg har faktisk været taxachauffør, i modsætning til min digterkollega fra de selvsamme rækkehuse i Vangede, hvor jeg også voksede op.

Men okay...han skrev nok en anelse bedre end mig alligevel...tihi.

Dog - jeg lever endnu, så jeg kan nå at forbedre mig!

:-)

 
At 11/10/06 11:57, Blogger susling said...

Ja i den branche er det om at lægge smøgerne på hylden......kæmper jeg så også med :-(
Vidste du for øvrigt, at Dan T. var helt nede og vende indtil hans livs Chili anbefalede ham at gøre noget ved sit personlige image? Hence de sorte negle...:-)

 
At 11/10/06 12:14, Anonymous Anonym said...

Okay...jeg må hen til Ali og se om han har en god chili på tilbud.

Jeg har aldrig røget, og opgiver at komme igang nu...intet har hjulpet, hverken plaster, hypnose eller varm tyrker.

:-)

 
At 11/10/06 12:38, Blogger susling said...

Chilier kan man dyrke selv.....jeg har flere planter, som jeg pusler om......og røgen ......en plage du.....

 

Send en kommentar

<< Home