kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

5.10.06

Susling himler

Mand, endnu en jobsamtale overstået. One to go mandag.....bliver man lige træt? Denne hersens i dag var så den korteste, jeg nogen sinde har været til.........2o minutter.......sådan!.....plejer jo normalt at være et dårligt tegn, men jeg kom, jeg fortalte, jeg gestikulerede på reklamemåden og jeg fik at vide, at de synes jeg var spændende, alsidig og meget interessant (ved jeg da godt, for fanden). Og jeg blev meget respektfuldt spurgt, om jeg havde tid til at tage en test om en tre ugers tid....(man var så allerede kategoriseret som en af de meget interessante)...Det var jo pænt af dem.....det med den respektfulde forespørgelse......Det med testen havde jeg jo så svoret, at jeg aldrig stillede op til mere, men jeg tror, at jeg tager mig en Jens Otte Kragh ("Man har et standpunkt, til man tager et nyt") Dybest set har jeg jo ikke så meget at miste..........

Det interessante ved den her samtale i dag var, at jeg var på hjemmebane.......Det var mit turf.....jeg ku' kende mine lopper på travet.......Mange andre gange har jeg måtte agere på ekstemporalmåden i et univers, der ikke rigtigt var mit.......Men her.......det var fandme lige før, at de jævnaldrende fyre var klædt som mig - med undtagelse af, at jeg havde grøn øjenskygge på, røde læber og min åbenstående skjorte ku' præsentere en kavalergang - ellers stod den på funky sko, sort habitjakke og noget sort bukseværk over hele linien.........Spooky og nå ja, så har jeg også meget mere hår på hovedet end dem.....og nå ja også ørenringe og ringe på fingrene.....Men ellers .........Snakken var også kort, effektiv og indforstået.......Ikke noget med at jeg var en furie, eller for dynamisk eller energisk.........eller for konsulentet.......for det er jo det jeg er...Jeg kan snakke kunders behov, koncepter, medieidentifikation, målgruppeforståelse......Det er jo sådan en jeg er..............Jeg og de har lige meget hård hud på brystet............

På mandag skal jeg så til samtale for anden gang hos nogle, hvor det er samme sang.......vi går ens klædt, vi taler samme sprog, vi kender samme kontekster osv.

Nu er jeg jo også en kvinde.......men jeg er ikke en af de lyserøde af slagsen......Jeg er feminin, jeg elsker make up, parfume, sko og tasker......Jeg er jo også hende, der overhovedet ikke er bange for at rende rundt med en lang, knaldrød ruskindsnederdel.....jeg timer og tilrettelægger min påklædning i forhold til, hvad jeg skal. Men jeg har også opdaget, at jeg ikke er så feminin igen inde i mit hovede. Inde i mit hovede er jeg en person.......en professionel person......En kontant person......En resultatorienteret person.......Jeg er også blid, god og kærlig, men der er steder, hvor man ikke skal være det. Steder hvor man bare er professionel på furie-måden.........

Håber så godt nok, at der snart er bid......så jeg kan komme videre i mit liv......men jeg synes under alle omstændigheder, at jeg er ved at snævre det godt ind...det netop jeg er.....og det er altid noget.........

5 Comments:

At 5/10/06 16:02, Blogger Mette said...

det lyder som karma - noget med at når du har fundet dig selv - finder andre dig helt sikkert også. pøj pøj.

og så tror jeg forresten ikke at vi mennesker sådan cirka + 40 er skabt til test's - vi er opdraget alt for frit og uhæmmet 70ér agtigt. *GAAAAAB*

 
At 5/10/06 16:09, Blogger susling said...

Klimababe...jeg hader tests....får tics bare ved tanken.....alene ordet så knalder det rundt i hovedet på mig med ord som ikke-dækkende, kun et udsnit, urealistisk osv......jeg afskyr dybt at blive kategoriseret......men altså skik følge eller land fly.....sådan er det bare.....nedtur på 00'er- måden :-(

 
At 5/10/06 19:15, Anonymous Anonym said...

Heyyy, det lyder da som om at du har fat i noget af det rigtige dér!

Thumps up og sådan..

- og ro på med den der test, det viser jo ikke andet end havd du godt selv ved. D'herrer (m/k) skal bare se det sort på hvidt.

 
At 5/10/06 19:34, Blogger susling said...

Acq- tak for tommelfingrene....hold dem....man ved jo aldrig og vi er mange om budet inden for mit område....alt, alt for mange....så det mindste fejltrin kan være fatalt.....men ud over det, var det sjovt at se sig spejlet på den måde...det føltes godt....så på et eller andet tidspunkt finder jeg stedet med fart over feltet, højt til loftet og udfordringer, der kan holde mig i ånde og så nå ja...den faste løncheck..den vil jeg gerne have

 
At 6/10/06 20:36, Blogger Lizelotte said...

Du styrer susling ... og det er rigtigt, det vigtigste er at være den her PERSON inde i hovedet, hvor køn ikke lige er det der står forrest ... if you get my drift...

 

Send en kommentar

<< Home