kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

14.10.06

Susling synger

Kender I det her med, at nogle sange/musikstykker kan gøre en hel svimmel, fordi man har oplevet noget helt fantastisk intenst, hvor lige præcis det nummer var lydsporet? Jeg har gået og funderet over, hvad der egentlig er mine.........

Nu er det jo så sådan, at man oplever mest intenst, når man er ung og sprød. Det er her livets højdepunkter sætter hårdest ind. Så bær over med, at noget i min personlige liste er det rene olde kolde......Jeg lytter også til ny musik.....men der er efterhånden så meget alderstøj i hovedet, at det ikke helt har samme effekt. Men der er melodier, der aldrig nogensinde forsvinder ud af hovedet på en. Her er mine - løst skudt fra hoften uden de helt store tanker:


  1. Min mor, der synger børnesangen: "Lille Lise..." - Lise er skiftet ud med Susling.....hvilket jeg fandt fuldstændig naturligt. Jeg var jo verdens centrum. Det der gjorde dybest indtryk ved den sang, var at den var så dejlig materialistisk. Jeg mener, hende Lise....Susling... fik jo en hel masse ting, som hun holdt så meget af, at hun sov med det om natten.......Så det gjorde jeg.........Jeg har sovet med nye røde gummistøvler på...........sovet sammen med dukkehusmøbler.......skoletasker og penalhuse......Racerbaner.......Brio-tog og et hav af dukker og bamser
  2. Cigaretter, whiskey og nøgne piger - Preben Uglebjerg. Den var fræk og man kunne stille sig op på sofabordet og skråle løs til den......så følte man sig også selv som en baby-provo
  3. Annie Get your gun og 7 brides to 7 brothers - Musicals.......havde lige en intens og lige lovlig lang fase, hvor jeg red rundt med en veninde på koste i ført vores mødres kjole
  4. Schubert, Chopin og Liezt spillet på klaver af min momor
  5. Det meste med 10 cc og ELO, fordi jeg hang ud med Ib - det blev aldrig til mere end musiklytning og te-drikning.....han ville vist mere.....Men hei jeg var 12 og han var 13
  6. Dancing Queen - fordi jeg og min veninde svansede rundt til den rigtig længe, mens vi drømte og længtes
  7. Stayin a live - Bee Gees fra soundtracket til Saturday Night Fever - da jeg var inde og se filmen og hørte musikken, var det som en hvirvelvind - hviskende løfter om noget nyt og spændende
  8. Shake your boody - KC and the sunshine band - fra min discoperiode
  9. Pop Music - Trevor Horne - var meget ung og sprød og var begyndt at hænge ud på klubber. Da den kom synes jeg verden var begyndt at rykke
  10. Copenhagen - Sods Fra "Minutes to go" - jamen nu rykkede det jo rigtigt
  11. Before - hele lp'en - jamen det var bare tiden
  12. No Knox - også bare tiden
  13. og Sex Pistols og The Clash og Holy Toy og Alive with Worms og Ads og og....hold da kæft hele mit liv var dengang en stor lydkulisse
  14. Blaine Reininger - fordi jeg lige havde været til koncert med ham og taxachaufføren fortalte mig, at Palme var blevet skudt
  15. Carpet Crawlers - Genesis - bollemusik, ikk' - den lader vi stå
  16. Three of a perfect pair - King Krimson - øh også noget med noget intens kærlighed
  17. Samba pa ti - Santana - bolle, bolle......Hvem har forøvrigt ikke gjort det til den? Ren kollegiemusik
  18. Tick Tock listen to the clock - Marshall Creenschaw - fordi jeg var nyforelsket og gik og ventede på, at My Guy skulle komme hjem til mig
  19. The correct use of soap - Magazine - hele lp'en - jeg læste til forelæsninger, gjorde rent og ventede på at My Guy skulle komme
  20. Don' t say I'm so evil -22 Pistepirko - fra Big Lupo - fordi punken forlængst var død og der ikke rigtig havde været så meget, der havde rykket i mig i et stykke tid -Det gjorde de.... ku' også have nævnt Red Hot Chili Peppers - noget fra Blood, sugar, sex, magic og Perl Jam
  21. Diverse børnecd'er fra Åh Abe, Bamse og kylling til Absolute det ene og det andet og soundtracket til Pippi-serien (Georg Riedel) - kors hvor de unger fyldte i en periode
  22. Jamiroquai - alle hans cd' er - fordi jeg sætter ham på, når jeg er rigtig glad
  23. Masser af jazzklassikere.......fordi jeg har fået mit voksenliv igen
Hvad med jer?

1 Comments:

At 15/10/06 11:58, Anonymous Anonym said...

Jeg ved præcis hvad du mener! Et enkelt musikstykke kan på et splitsekund få mig tilbage til en tid, en situation eller en følelse.
Men vennerne er ikke så forstående når jeg sætter Def Leppard/Pour Some Sugar On Me på afspilleren - simpelthen fordi de ikke var der den sommer. Eller når jeg kan vræle fra nu af og til julemorgen hvis jeg hører Maria McKee/If Love Is A Red Dress - fordi de ikke havde dén følelse på lige dét tidspunkt. Eller Cranberries/Linger - for de var ikke med på dén skitur. Eller Hootie & The Blowfish/Hold My Hand - for det var MIT hjerte den gik direkte ind i.
Der er tusindvis af sange jeg bliver påvirket af, så jo, for en gangs skyld er jeg helt med på klumpen... :o)

 

Send en kommentar

<< Home