kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

11.9.06

Susling siger: Nåh ja, så var der også lige 9/11

Sjovt som folk oplever 9/11 som verdensomvæltende. Var det, fordi det var på TV? Var det, fordi folk levede i en sæbebobel? Var det fordi det var US of A?

Min erindring:

Min far, som voksede op under de 10 års amerikanske besættelse af Østrig - yes venner- det var det, det var selv om man ikke snakker om det sagde: Nå ja, jeg husker, hvordan jeg som 5-6 årig så østrigere hænge fra træerne, fordi amerikanerne hængte folk uden retsag! (Han påstod så, at ami'erne sendte særlige jødiske dødspatruljer ud.....den ved jeg ikke helt om jeg skal tro på......)

Min sydkoreanske akupunktør, som forøvrigt havde kæmpet sammen med amerikanerne i Korea-krigen sagde: Amerikanerne! De bragte ikke noget godt.......vi var mange, der led.......rigtig mange.....og mange flere, end dem der døde i Twin Towers.......

Det der slog mig ved begge, var den her indestængte vrede mod det amerikanske...de her historier, som aldrig var blevet fortalt, fordi de ikke var amerikanske,men bare små landes nederlagshistorier.........Jeg husker også den danske overrabbiner sidde på TV og sige (lidt hånligt - det var det altså og det gjorde indtryk på mig - men manden havde jo en pointe): Nu rammer det jer. Det er hvad vi må leve med hver dag! Og har vi levet med i årevis. Angsten for terror.

Jeg så mig omkring og så folk sidde og græde øjnene ud i chok.......de valfartede til kirkerne og tændte lys på bedste katolske vis..........Pless stod og legede alfaderlig....folk græd for åben skærm.......de var dybt rystede...........hvorfor? Det der skete i US of A sker hver dag i Irak, i Afghanistan, i Pakistan, i Israel, i Dafur...det skete i Rwanda, i Libanon, Tjetjenien......kan I huske Beslan?????? Den gang græd jeg........Men ikke for mig selv.......jeg græd for børnene, for mødrene..for fædrene.....for de tabte liv........mest af alt på grund af ondskaben..........


Det kan godt være, at flertallet i DK tror, at vi alle går hjem kl. 18.00 og spiser vores aftensmad i vores små hyggelige hjem, hvor uret tikker trygt............Sådan er det bare ikke og sådan vil det aldrig være.........Se det er, hvad jeg kan huske fra den dag................Er der så forøvrigt nogen, der kan huske Palme-mordet? Det kan jeg og det var dengang jeg fik taget min mentale mødom......

Klog at blive klog på artikel fra Der Standard

Klik på: Falsche Fronten, verspielte Sympathien

(kræver tyskkundskaber)

2 Comments:

At 11/9/06 15:21, Blogger Uden Relevans said...

Jeg tror også det påvirker at en flok stammefolk fra Afghanistan pludselig kan arrangere 3000 menneskers død på fjendens egen hjemmebane...

Tanken om at det kan ramme dig.

 
At 11/9/06 15:29, Blogger susling said...

jamen, det var jo ikke stammefolk fra afghanistan.....det var bedre folks middelklassebørn fra Saudi arabien, fra tunesien, fra marokko.....det var studerende....der boede i Tyskland, i USA, i England...folk med penge hjemmefra og alle muligheder.....lige som dem fra Rote Arme Fraktion..lige som den fra Brigado Roso, lige som dem fra Eta, lige som dem fra IRA......Folks hukommelse er kort.....og 90'erne var en naiv lyserød sæbebobel som blev punkteret....men det er vel det folk græd over.......tror jeg.....

 

Send en kommentar

<< Home