kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

20.9.06

Susling nu en duracellkanin?

Kære læsere, jeg må indrømme, at jeg for en gang skyld er mundlam......jeg er simpelthen flabergastet....

Vi taler selvfølgelig om mit on going projekt: At skaffe mig en fast arbejdsgiver. Som det er flere af jer bekendt, er det ikke et projekt for svage sjæle.......Grunden til, at jeg er mundlam er følgende:

Bliver ringet op omkring spisetid - tak for timingen, synes måske nok vi kunne ha' holdt det inden for normal kontortid - en lille biting bevares. Og får så et afslag med følgende begrundelse:

Vi synes, du er for energisk og dynamisk og vi er ikke sikker på, at vi kan tilbyde dig de udfordringer, du har brug for. Desuden har vi brug for en, der kan tage imod ordrer fra andre og ikke tænke så meget selv (sådan nogenlunde korrekt gengivet). Den anden begrundelse var, at jeg ikke argumenterede (i følge dem) godt nok for, hvorfor jeg havde søgt netop hos dem (er selvfølgelig også svært, at høre hvad jeg siger, når man bruger halvdelen af samtaletiden på at kigge på mine babser - har læst noget om en undersøgelse, der viser at mænd taber hørelsen momentant, når de studerer bryster!).

Mht. til det må jeg sige: M'kay.....hvorfor valgte I mig så ud til en samtale i første omgang...dynamikken og energien fremgik vel lissom af min ansøgning og mit cv, eller har jeg misforstået noget her? Det fremgik, da også tydeligt, at jeg havde erfaring som selvstændig. Desforuden er energi, drive og dynamik nu blevet minusord?

Mht. spørgsmålet om hvorfor lige præcis hos dem og lige præcis det emne......Jeg gjorde mit bedste. Jeg lover......men med lige det spørgsmål opfordrer man egentlig jobsøgeren til at lyve......for selvfølgelig siger man, at lige præcis det emne og det sted, simpelthen er det mest fantastiske man nogensinde har stødt på.......man har ganske enkelt ventet på, at lige nøjagtig den virksomhed og lige præcis det jobindhold skulle dukke op.....Ja det var faktisk årsagen til, at man tog sin uddannelse i sin tid og alle de andre jobs man har haft, har bare været tidsfordriv......(det sidste er selvfølgelig ikke en umulighed i visse tilfælde....men set over en bred kam, er det altså de færreste virksomheder, der er så spændende, at man simpelthen bare må sidde der- ja det er næsten lige før man vil betale for at være der.......)

Nå hvad.....bortset fra, at jeg nok skal til at bruge noget tid på, at finde denhersens boks, hvor duracell-batterierne sidder, så jeg kan pille dem ud.......Så har jeg også en lille kommentar til arbejdsgivere generelt: Ku' I ikke være søde og lade være med, at oversælge jeres jobs i jobannoncerne, når det dybest set bare er en underordnet stilling uden mulighed for selvstændigt initiativ? Det ville også være rigtig godt, hvis I på forhånd gad at bruge lidt tid på at definere stillingen og den profil I søger. Jeg tror, at vi gensidigt ville spare meget af hinandens kostbare tid......Tid er som bekendt penge.....Og ja......det ville simpelthen være en ren win/win-situation......


Susling nu en olm Duracell-kanin og 100% overbevist om, at næste jobsamtale-outfit vil være den lange røde ruskindsnederdel, et hav af klirrende armbånd og aftenmakeup........kan jo ligeså godt sende signalet fra start, om at hun er overenergisk, ikke til at styre på 10 tønder land og på ingen måde kan finde ud af at tilpasse sig eller tage imod ordrer * doh*