kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

12.9.06

Susling holder gode miner til slet spil

Ingen vil ha' en taber.......Oh no......tror man ikke selv på, at man er en vinder, er der ingen andre der heller gør det.....På den måde har vi overtaget den amerikanske livsfilosofi, om at enhver er sin egen lykkes smed.........Lidt ærgerligt for i "gamle dage" fra før jeg fik skæg, der var der noget der hed solidaritet og medfølelse. Bevares i små mængder......men det var der......at være arbejdsløs var ikke nødvendigvis, fordi man havde personlige problemer - nope man var samspilsramt........og så føltes det ikke så tungt at bære.......det var jo noget uden for en selv, der var med til at skabe de forhåndværende problemer.

I dag......i dag tror vi alle på, at vi kan arbejde os ud af problemerne. Vi skal bare læse "7 gode vaner" af Covey, "Rydde op i vores liv med feng shui", arbejde på at få os nogle professionelle netværk, være omstillingsparate og resultatorienterede, få os lidt craniosakralterapi osv. osv.

Men venner. Det virker sgu ikke rigtigt.......man har nemlig også brug for held, støtte, vejledning, tid til at sørge.....man har brug for noget ud over, hvad man selv kan sætte i gang. Jeg har i hvertfald......Jeg er sgu træt af hele tiden, at få det hele til at ske.....opsøge mine muligheder. Rende rundt med et "happy face", når faktum er, at jeg ikke er så skide "happy camper"......

Og tro mig, jeg har prøvet alt det, der bliver foreslået.......Lav dit cv om, gå til en coach, kom ind og få karriererådgivning - hvor jeg såmænd ikke fik mere rådgivning, end det jeg selv kunne tænke mig frem til, være fræk, være pågående, være en god lytter, sælge mig selv.......Dufte godt, tage pænt tøj på, fortælle om resultater, vise eksempler på mit arbejde......Det eneste jeg har opdaget, det er, at det var meget nemmere at få et job, dengang jeg var smækker-lækker og meget mere naiv, end jeg er i dag...........Weird..........

Nå men fanden, i dag sidder jeg med lykkelige fødder i mine nye fantastiske Campers og med nyfarvet og stilet hår...........Det kan man jo også kalde en slags "Happy Camper".......So here we go again!


PS. Send lige det der: Sin egen lykkes smed- tilbage der, hvor det hører til. For i US of A er man samtidig åben og hjælpsom.....Det ved jeg fra min private wonderboy i det amerikanske......Og man kan altså ikke eksportere begreber uden indhold til andre kulturer, hvor traditionerne altid har været nogle andre.

3 Comments:

At 12/9/06 13:56, Blogger flinkonellas på vej ud af flinkeskolen said...

Susling, behøver vel ikke at fortælle hvad jeg næsten købte forleden? Blev bare lige fornuftig og tænkte det må vente må det, skal jo lige på ferie og hm det koster jo......så jeg nøjedes med at købe tre par sandaler på et loppemarked for 50 kr. et par Peter Kayser , et par Friis og co. og et par jeg ikke kan huske, så det må give det ud som campers indtil vi vender snuden hjem igen. Men nyt hår og nt fodtøj kan næsten redde verden.

 
At 12/9/06 13:59, Blogger flinkonellas på vej ud af flinkeskolen said...

øh har fundet ud af at skrive på min blog igen, ved ikke hvad der skete , kunne ikke huske hvordan man skrev en ny...pinligt.

 
At 12/9/06 17:09, Blogger susling said...

Buster, nu har jeg endelig fundet ud af det hersens msn......sku' vi mødes på et tidspunkt til fælles hulk? Er ved at være ret så træt af at blogge sure varianter om samme emne og underholde mine venner og familie om det åbenlyst latterlige i, at det er så piss..hamrende svært at få det gode vellønnede job, der matcher ens kvalifikationer...er du fresh?? og hvordan er det nu det er.....?? Hvis altså du har lyst ku' du så ikke maile mig din adresse.....så opretter jeg dig...(oh, hvis jeg lyder idiotisk så tilgiv....lidt nyt land for mig....men pissefedt med dem jeg har fundet ud af at oprette)

 

Send en kommentar

<< Home