kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

29.5.06

Susling fejrer føds' I

Så er der fejret fødselsdag på matriklen. Fordi Skumfidusen er en ægte prinsesse, kom der hvid dug på bordet, en vase med lyserøde pæoner, fødselsdagsflag, det royale stel (tsk.tsk. Ursula fra Royal, som jeg dækker op med så tit som muligt, fordi jeg elsker fest og skønhed i hverdagen!) og efter lagsagnen (som var lavet på bestilling fra Skumfidusen) en lagkage i bedste prinsessestil med lyserødt hindbær-fromage frais mos, marcipan om kanten og pyntet med flormelisdrys, kandiserede violer og en af min få stakkels lyserøde roser i midten. Æstetik på højt plan! Som sædvanlig i denne familie skråler vi sange omkap og afslutter enhver festivitas med højlydt prutten og bøvsen.......det skal jo heller ikke blive for højspændt, vel! På onsdag er det så Sønnikes tur. Han vil have hot dogs og banana splits.........nu skal jeg så lige udtænke, hvordan man laver et fødselsdagsbord i 'Dinner-stil'!

Men det var jo slet ikke det, jeg ville fortælle. Det jeg ville var at videregive endnu en Skumfidus-bemærkning. Denne gang er det en tale, som hun holdt for os i dag - (det var oprindelig en lille stil hun skulle skrive til dansktimen):

"Kære Mor, kære Far
Først og fremmest vil jeg sige tillykke med de 22 år, I har tilbragt sammen, jeg beundrer jer for det. Jeg ved, I er hinandens "eneste ene".
Sammen har I været det bedste team forældre, man kan ønske sig.
Men mor, du har haft dine tvivl og spurgt mig:" Har jeg været en god mor, er jeg en god mor?" Og jeg har altid svaret "JA!" uden at tvivle et sekund.
I giver altid, hvad I har i jer, og det har virkelig betydet meget for mig og Johan.
Jeg har virkelig nydt vores familieferier. Især vores ture til Frankrig, de har virkelig været fantastiske. Det har også været herligt at "tøffe" helt til Frankrig i vores gamle Saab.
Miste udstødningsrøret i Paris og ikke kunne sige udstødningsrør på fransk.
Sejle ud på en skærgårdstur i Sveriges dejlige land.

Jeg ved, at det kniber med muligheder her til sommer, men ligegyldigt hvad vi skal - udover en cykelferie - så glæder jeg mig til at tilbringe min tid med jer.

For at komme ind på en anden betydningsfuld ting vil jeg sige tak for, at I forstår mig (der er selvfølgelig undtagelser.)
Men I ser altid tingene fra min synsvinkel, og det gør mig glad og tilfreds.
Jeg er meget stolt af at være jeres datter!
Det er ikke svært for mig at indrømme disse ting, tværtimod er det faktisk rart at komme ud med på skrift. Det er sjovt, at se tilbage på alle de ting vores lille familie har oplevet. Alt fra fantastiske fødselsdage, som altid vil få 5 stjerner, hvis man kunne give dem det, til skønne ferier.
Dejlige og ubeskrivelige minder.

Jeg ved, at fremtiden vil blive ligeså dejlig og mindefuld (men jeg håber virkelig ikke, at I køber et forfaldent sommerhus i "Langbortistan)".

Er der et øje tørt?! Ikke her på matriklen.

3 Comments:

At 29/5/06 22:17, Blogger Mie said...

Wow!! Der er vist nogle, der har gjort noget rigtigt dér, hva ;-)

Tillykke med hende - og med de lykkelige familiestunder!!!

 
At 30/5/06 20:02, Anonymous Anonym said...

For pokker du må snart fortælle hvordan I har båret jer af... altså med opdragelsen :)

Skøn tale, fik selv tårer i øjnene

 
At 7/6/06 05:28, Anonymous Anonym said...

Flot flot tale, du kan roligt være en stolt stolt mor med tårer.

 

Send en kommentar

<< Home