kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

5.12.06

Susling undrer sig

Hvordan ved man, at man har taget den rigtige beslutning? Er det ikke bare mange gange sådan, at livet tager nogle beslutninger for en og så følger man med?
Jeg mener, har man virkelig et reelt frit valg? Er der egentlig ikke mere tale om, at man agerer på de situationer, der dukker op? Set i bakspejlet er det jo en ren tilfældighed, at jeg lige stod i den Grå Hal den dag My Guy også gjorde det. Det var også en tilfældighed, at han kendte en af mine veninder, så det var nemt at få skabt kontakt. Det er vel også en tilfældighed, at tiltrækningen var gensidig. Og det er en tilfældighed, at han viste sig, at være alt det jeg sætter pris på ved en mand.

Nogle gange i livet har jeg taget nogle nødvendige beslutninger, fordi jeg ikke kunne andet. Som f.eks. at gå fra et job, der ville ende med at bryde mig ned. Men var det et frit valg? Var det ikke nærmere et fravalg styret af omstændighederne? Så jeg spørger igen: Hvordan ved man, at man har taget den rigtige beslutning?

4 Comments:

At 5/12/06 10:20, Blogger Lene said...

det gør man vel aldrig Susling, og så alligevel, når der er gået et stykke tid kan man måske se, at det var det rigtige.
Vi er vist så bange for at vælge rigtig, så vi nogle gange slet ikke vælger.Det synes jeg så bare er endnu mere trist.

 
At 5/12/06 17:56, Blogger Lizelotte said...

Man ved det nemlig ikke - man man er nødt til at vælge. Som Lene siger.

Herfra har devisen været omkvædet fra den gamle Kris Kristoffersen-sag: "I'd rather be sorry for something I've done than for something that I didn't do".

 
At 5/12/06 18:09, Blogger susling said...

Jo, ja......det ku' bare engang i mellem være rart med den her "aaaaahhh-følelse". Altså man lærer jo at leve med sine valg...og hen af vejen føles de ok....Men alligevel...vi snakker jo ikke frådende liberalisme.......

 
At 5/12/06 19:52, Anonymous Anonym said...

Jeg tror paa at hvis det foeles rigtigt i maven, saa er det den rigtige beslutning.

Det er ikke hver gang man har den foelelse, men jeg synes nu alligevel at den kommer af og til.

 

Send en kommentar

<< Home