kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

5.12.06

Susling om at skrive

Ok, nu har jeg alfabetiseret mig igennem den opgave, jeg skal levere. Jeg er helt bæløjet af at læse indenom, af at fylde ud mellem linierne, af at hente ord fra mit ordarkiv og sætte dem sammen i læsbare sætninger med indhold. Coporatetekster er noget af det sværeste. Der skal stå en hel masse og så alligevel ingenting......det er også den slags tekster, som flest i virksomhederne kaster sig over. Ord bliver vejet, vægtet, vurderet.......Jeg kender processen.....sådan er det vist bare.....Engang hørte jeg om en, der var i gang med 17. gennemskrivning af en firmabrochure..........Det havde jeg dog aldrig holdt til............

Når jeg laver den slags, så spørger jeg ind, til jeg er blå i hovedet. Jeg hiver produktmaterialer, nyhedsbreve og reklamer ned i min taske.......dels så jeg ved, hvad jeg skal gribe og gøre i, dels fordi virksomheder elsker at spejle sig i deres egne ord og formuleringer.....et billigt trick jeg ved det......men jeg betragter det jo bare som input. Og lets face it.....at skrive er et job som alt andet..........Egentlig har jeg det også sådan: Jeg kan ikke trylle. Men med det rette input og min intuition og spørgeteknik, så er vi nået et stykke af vejen..............Og det har jeg så gjort igen en dag..........endnu en gang ord, endnu en corporatefortælling.......