kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

31.8.06

Suslings jerimade II

Kors i hytten, der er sgu egentlig meget man kan brokke sig over, når først man kommer i de omdrejninger. Nu er jeg f.eks. p.t. en temlig aktiv cyklist......og så er'et, at jeg kan blive edderspændtrasende over cykelprinsesserne. De her 20-30+ donna'er, der simpelthen er sat i verden for at plage gamle præklimakterie-sild som mig.

Hvornår fanden gik det af mode, at vise af når man drejer eller stopper? Hvornår helvede blev det pludselig trendy at overhale indenom? Man sidder jo pludselig og føler sig som en gammel mand med trenchcoat, blød hat og cykelklemmer, mens man træder derudaf på sin væltepeter.........fuldstændig out of touch med de seneste tendenser inden for færdsels-omgangstonen. "Lille De, vil de være så venlig at signalere til mig, hvilken vej De har tænkt dem, at styre Deres biciklette, så vi alle undgår et værre ramasjang på den hårde asfalt. De skal nemlig vide, søde, at sådan en gammel hejre som mig, jo ikke længere er af blødeste og mest spændstige beskaffenhed".


Eller en af donnaerne i supermarkedskøen. Eddermamme tough luck mother fucker, at havne bag sådan én. Luksusvarerene bliver lagt meget, meget langsomt op på rullebåndet.......hver vare bliver studeret indgående, inden de berører det bløde sorte bånd. Man sætter selvfølgelig heller ikke det lille skilt op, der adskiller den ene kundes vare fra den anden. Naarj....Det har man da folk til....dvs. mig, den bagvedstående.....Overvejede sidste gang dét skete i et splitsekund bare at lade kassedamen fortsætte med varerne (altså mine), så Donnaen ku' betale for det hele..........Men nej, man for pæn.......for pæn og for gammeldags og for velopdragen.......

Det værste ved de her typer er, at de er helt uden for rækkevide......De hører ikke og de ser ikke.......nåh jo selvfølgelig hører de mobiltelefonen......men os andre. Vi er luft.

Får mig til at køre helt op og også blive gal på de typer, der invaderer ens fysiske space.......sådan helt bogstaveligt.......normalt er der i hvertfald i følge mine begreber et vist antal cm. afstand til rådighed, når man f.eks. går på gaden eller står i en butik. Men neeeeeej, her er det igen mig der er helt afspadseret trendmæssigt. Skal donnaen eller den mandlige pendant ha' noget, der hvor jeg står, så er jeg luft......De skal til.....Forleden dag var den mandlige variant så tæt på mig, at han nærmest havde næsen mod min kind......Han skulle ha' Ikea-tallerkner sku' han....normalt træder jeg instinktivt tilbage.....Men denne gang blev jeg fandme stående. Jeg var der først............

Og nu hvor jeg har fået gallet lidt af..ahhh....Ja så tror jeg egentlig, at det er den taktik, jeg vil praktisere fremover..........Modstand mod de forkælede narcisister......For det er jo det de er.......Selvoptagne narcisister......der glemmer at vise hensyn......


Susling - nu sin egen private ensmandshær...

4 Comments:

At 31/8/06 15:41, Blogger Lizelotte said...

Ku' man ikke komme til at træde på deres tæer når de møver rundt i Ikea? Eller ramme dem med en uheldig albue i en hurtig vending? Sådan bare ved et uheld?

 
At 31/8/06 17:31, Anonymous Anonym said...

Eller som den yderst vigtige gut, der, på et stopfyldt apotek havde an lang og indgående forretningssamtale, højt! Jeg skulle ha' stoppet hans telefon i en bøtte glidecreme og .....
Men jeg gad ikke ;-)

Jeg har et par brok dage, eller også ER de andre dumme ;-)

 
At 31/8/06 17:51, Blogger Mette said...

Den er jeg bare så meget med på. Vi bliver stående gør vi.
Uha hvor skal vi gøre modstand.
(hermed frivillig i den nye hær)

 
At 31/8/06 22:01, Blogger flinkonellas på vej ud af flinkeskolen said...

hej Pusling og I andre, forstår til fulde jeres tankegang.men..... pas på. Min mor var engang i magasin i gang med at kigge, en mand kom meget tæt og min mor blev stædig og blev trofast stående, så kan han lære det kan han. hm til sidst var det hende der lærte det. et styk pung med 1000 kr manglede, så vær ikke for stædige. Kan ellers nikke samtykkende til det andet, nu har jeg jo altid været gammel hvad cykling angår, trækker helst over gaden , trækker når der ingen cykelsti er etc. knuser

 

Send en kommentar

<< Home