kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

11.8.06

Susling siger Tak blogland...

For fanden, hvor er I bare søde! Det her medie tager sgu brødet ud af munden på psykologerne. Seriøst. Men nu skal ret også være ret. Svigermor kan faktisk også være sød og jeg er overbevidst om, at hun gør mange ting i en god mening. Det er jo det, der gør det så skide svært.....Hvis bare ting var sort/hvide, ville livet være nemmere. Ondt/godt, sort/hvidt osv.

Nu er det sådan, at Svigermor har det med at forklare alting ud fra gener. Hvis Svogers kone spasser, så er det, fordi hun er underlagt sin afdøde fars gener....Den gad jeg så ikke lige at købe, da vi snakkede sammen sidst og sagde, at gener ikke var alt. Der var også noget, der hed miljø. F.eks. var det sådan i min mors familie, at min mormor mistede en lille pige på 4 år. Hun døde simpelthen i armene på hende. Min mormor havde forøvrigt mistet sin højtelskede far som 10-årig og det første barn, hun fik, døde som helt spæd - iøvrigt af samme hjertesygdom, som den lille fire-årige pige havde. Det er da simpel logik, at så stærkt og kærligt et menneske end er, så kommer der en dag, hvor livet bliver for tungt og det kostede så for de 3, der var mindst i den i øvrigt helt fantastisk børnerige familie. Min mormor blev simpelthen overbeskyttende, pylret og bar nok rundt på en stor tung sorg, som fyldte. Det er i hvertfald min forklaring.....for faktum er jo, at det også handler om gener. Ingen grund til at stikke sig selv blår i øjnene..........Men det jeg ved, for selvfølgelig har jeg og min bror undersøgt det, det jeg ved er, at man kan være disponeret. Men man er ikke fjernstyret som en anden robot. Man kan også lære at være stærk, at resonere, at tage fat i livet og blive klogere......

Den køber Svigermor så ikke. Men nu er jeg heller ikke dybt imponeret over hendes empati og evne til netop at resonere.....Hun spurter med 100 km. i timen væk fra alt, hvad der er svært og sådan en gen-forklaring er jo skide god, for så er HUN home free. Jeg er helt 100 på, at hun i sit hoved opererer med små praktiske forklaringer, som så kan lægges ned i de respektive kasser. "Dum, dum, dum......herovre svigerdatter med dårligt gen x.....herovre krig og terror og herovre lægger vi så svigerdatter med dårligt gen y........huhej, hvor det går."

Den artikel hun sendte var så i hendes perspektiv helt naturlig......vi havde jo bare haft en objektiv og abstrakt diskution om arv vs. miljø.......

Hvad jeg så skal stille op med det, ved jeg sgu itte rigtigt. Tror egentlig jeg putter hende ned i kassen med label: Typisk den generation og typisk den slags kvinder...........

Susling- mindre fucking træt og ked

4 Comments:

At 11/8/06 14:07, Anonymous Anonym said...

Eller udenfor pædagogisk rækkevidde ;-)

 
At 11/8/06 16:25, Anonymous Anonym said...

Hej

Jeg kender godt typen der skal køre alt over på gener og genfejl. Grunden til at de gør det, er at de ikke kan lide det andet alternativ - at det kan ske for enhver. Det betyder jo at det også kan ske for dem, og den "risiko" kan de ikke magte. Så er det nemmere for dem, at køre alverdens dårligdomme over på genfejl. For når nu de har perfekte gener (og det er de jo overbeviste om), rammer ingen dårligdomme dem.
Det kan være din svigermor har det på den måde. Og ja, det er belastende mennesker at være sammen med, har selv en i omgangskredsen, og hun kan ikke overbevises om hendes uret. Men jeg konfronterede hende alligevel, og dermed fik jeg luft. Og det er jo dybest set det vigtigste. Skidt pyt med om du kan få hende til at ændre mening, bare du får det ud af dit system. Held og lykke

 
At 11/8/06 18:43, Anonymous Anonym said...

hmmm...

Jeg synes stadig "elendige møjkælling" er et godt udtryk!

:D

 
At 11/8/06 23:21, Blogger flinkonellas på vej ud af flinkeskolen said...

hej Pusling godt at du har det bedre. knus og kram

 

Send en kommentar

<< Home