kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

22.7.06

Suslings svenskerferie

Tilbage igen, med en lille flig af sjælen hængende i de dybe svenske skove og også lidt af den (sjælen) efterladt på den vølve-agtigemåde på bunden af en mørk, dyb, åkandefyldt skovsø. Jeg elsker Sverige! Punktum, slut, prut! Kan kun videregive oplevelserne på listeform og Remember Sweden......the best audience ever! I'll be back! (ok har så været der 4 gange nu...men er langt fra færdig!)

  • Myg........på trods af tre forskellige remedier....er vi alle fyldt med små røde buler -OVER DET HELE!
  • Frøer, store som små - bliver aldeles paranoid, når vi møder frøer.....engang stoppede vi veteran-cruiseren, så en af dem kunne passere
  • Hugorme........der ligger og gasser sig i solen og gæt hvem der ikke gik i panik
  • Sommerfugle.........i smuk leg foran os, bag os..over alt
  • Sussende træer - birk, asp, eg, fyr
  • Lange lyse nætter og blafrende stearinlys
  • Susende stilhed.........næsten så ørerne gør ondt
  • Svirende guld- og sølvsmede
  • Underlige biller
  • Skøjteløbere på en dunkel smuk skovsø
  • En båd med umatchende årer, så vi sejler i ring
  • Fiskestænger
  • Våde fødder og en ordentlig vandgang
  • Troldeskov med de mest fantastisk sten- og mosformationer
  • Gamle kulturlandskaber - genskabt og meget, meget intenst smukke i al deres bølgen og bugten sig
  • Systembolaget.....fik jeg sagt, at jeg elsker Sverige
  • Den svenske krone........det er jo som at shoppe sydenlands............derfor er
  • Sønnike totalekviperet: sorte jeans, nittebælte, 3sorte t-shirts med cool print og et par snævre alm. jeans. Den knægt er en laps.......fik mig til at lave 80'er frisure (kort bag - lang foran på Depeche Mode-måden.......) inden afrejsen
  • Lunch på svensker-måden med fri Drycka og dagens menu
  • Jan Johanson på cd-spilleren (Jazz på den meste elegante og coole måde!)
  • Svensk moms på mad - 12% !!! Behøver jeg at sige mere?!
  • Gamle industrianlæg og svenskernes hægen om den - her i DK går man i spas over et manglebræt! Jeg har set stenbrud,teglværk, skrotpladser, glasværk,bilfabrikker........."Just like the weels of industri..." (Heaven 17) Det er jo det der driver værket i sidste ende og det glemmer man vist lidt her i Dannevang
  • Al Sang på Skansen i TV (jah,jah, jah..........har jo haft en fortid i den østrigske provins!)
  • Sild på 97 måder og megaoste til ingen penge
  • Knækbrød så store som møllehjul
  • Fik læst som en besat - kværnede 3 tykke bøger på en uge
  • Må ha' lille rødt hus i Sverige blandt susende træer!
Over and out.......men glad og afslappet.......prøver at holde fast i følelsen så jeg kan fortsætte på den smoothe måde...

3 Comments:

At 22/7/06 23:50, Blogger Mie said...

Säkert att Sverige hälsar välkommen åter når det är dags igjen :-)

Og noget...

Velkommen hjem, Susling ;-)

 
At 23/7/06 00:17, Anonymous Anonym said...

Velkommen hjem Susling :-)

Jeg er helt åndeløs, tænk alt det har jeg til gode, jeg glæder mig! :-)

 
At 23/7/06 16:16, Blogger Unknown said...

Lyder som Heeelt fantastisk ferie I har haft Jer.. ;) Arhh altså Røde Svenske Træhuse!! Suk.. De er bare for dejlige!!

 

Send en kommentar

<< Home