kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

9.7.06

Susling sommerferiepanikker

Ja.......hvor andre sommerferiedrømmer, går jeg i panik.......starter med panikbestilling af lille rødt svensk træhus....Ikke så mange ledige, vi er jo også lidt sent ude (plejer vi altså ikke at være, vi er normalt pænt organiserede). Men hvad, i år har alting hængt og dinglet, så vi har udskudt og udskudt og udskudt.... Hus så bestilt. Når egentlig ikke se det efter i detaljer. Ser umiddelbart ok ud:
  1. Hus i Småland (det kan vi godt li') (X)
  2. Er svenskrødt (X)
  3. har brasskamin (X)
  4. sengepladser nok til, at vi både kan være sammen og hver for sig (X)
  5. Ligger ved en lille skovsø (X)
  6. der følger robåd med, så vi kan komme ud og fiske (X)
  7. ligger tæt nok på større by, så vi kan komme i Willy's og med butikker, så ungerne kan blive ekviperet qva den billige svenske krone (X)
  8. Kun 3 t. kørsel fra København (benzinpriser) (X)
  9. osv.osv.
Får så først tjekket rigtigt igennem nu, hvad det egentlig er, vi skal.........Viser sig, at huset ligger midt inde i et naturreservat..........Lyder jo umiddelbart fint.....og planen er jo netop, at vi i år ikke gider skøjte Sveriges seværdigheder rundt, men bare vil gå ture, plukke smultron og blomster, se på mos og dyreliv, fiske og dase...............

Sagen er bare den, at hvis det her hus ligger midt i et naturreservat og på noget, det hedder noget med -näs......så ligger det også helt sikkert
'in the middle of fucking no where' - som i uden naboer og helt inde i en mørk skov.......Det er så her, jeg panikker..........

Jeg er københavner, for fanden! Har boet i lejlighed det meste af mit liv. Synes tryghed er sirener i natten, støjende naboer, lys, liv, lyde. Kan ikke ha' koglende og stille mørke udenfor.....Begynder straks at tænke i mørkemænd, farlige dyr og trolde......

Nu er jeg jo i forvejen en pyldrefis (kan også læses som omsorgsfuld mor og kone). Det betyder, at jeg er den, der pakker alt fra vanter, tykke trøjer og halstørklæder til myggebalsam, solcreme og bikini.......kan så godt se, hvor det bærer henaf: I ÅR SKAL DER OGSÅ PAKKES PANDELYGTE OG PEBERSPRAY (just in case).

9 Comments:

At 9/7/06 15:13, Anonymous Anonym said...

Det kan være at vi bliver naboer Susling, vi skal på ferie i noget tilsvarende :-)
Jeg elsker stilhed - dyb stilhed, så stille at man tror man er blevet døv ;-)

Jeg håber at du vænner dig til det, det er vel kun en uge trods alt - det er så dejligt ude på landet :-)

 
At 9/7/06 15:25, Blogger susling said...

Tja Ella vi får se mht. os som naboer...Sverige har nogle farligt dybe og store skove. Men øjner jeg jer, så vinker jeg selvfølgelig. Bortset fra det har vi været i Småland ofte og er ret bidt af det.....elsker at sidde tidligt om morgenen med en kop kaffe og skue ud over dyrelivet og de dampende marker ...sidste år så jeg f.eks. traner og masser af harer.....men lige den her pirrer min paniktarm......det ligger meget, meget langt væk fra alfavej.....:-)

 
At 9/7/06 16:28, Blogger Regitze said...

nyd. Susling. nyd.
kisses

 
At 9/7/06 17:32, Anonymous Anonym said...

Åh hvor godt ;o) Og så lige peberspray. Stakkels, stakkels elg.

Nu er jeg selvfølgelig ikke nogen pålidelig kilde, eftersom mine jydske aner gør at jeg synes det hér lyder fuldkommen fantastisk.

Men altså, hvilken bøhmand ville gide at sidde in-the-middle-of-fucking-nowhere og vente på et hold danske turister ? Når han kunne tage til den nærmeste kystby og mishandle horder af alkoholforgiftede teenagepiger i stedet ? Nåeh ja, måske ikke helt så alkoholforgiftede i Sverige, men alligevel...

Men det er måske lige netop dét der definerer ham som syg i hovedet ? ;o)

I må have en rigtig, rigtig god tur !

 
At 9/7/06 17:45, Blogger susling said...

Takker, tager kommentarer med i bagagen...sum, sum, sum, hvad skal jeg ellers huske?!!Travl husmor suser lige forbi....har trods alt lige noget der skal fixes og afsluttes før veterancruiser kan startes op og vi kan råbe: Nach Sweden!

 
At 9/7/06 18:13, Blogger Mie said...

God tur, Susling - bliver du bange, kigger du bare forbi... ;-)

Jeg har både elektricitet og rindende vand... :D

 
At 10/7/06 00:55, Anonymous Anonym said...

Puha Susling Ved slet ikke hvad jeg skal sige, går jo i panik hvis jeg er for langt ude på landet dvs. mere end 2 km. radius fra Rådhuspladsen, tænker jo også: Hvad nu hvis man får brug for en læge....Husk endelig at pakke Falk kasse og "lege læge sæt" fra BR just in case.Kram fra Hypokonda Nervosa

 
At 10/7/06 13:58, Blogger susling said...

Hypokondia......har hermed skrevet totalindhold af Falck-kasse på listen...! I gamle dage sagde jeg altid "Phew", når vi nåede frem til Polar-bodega for enden af Lyngbyvejen......."Endelig civilisation"! Har så rykket grænserne lidt længere ud.....Men da jeg fortalte Skumfidusen, at vi nok kom til at tilbringe en uge i noget meget langt ude civilisation, sagde hun:"Åh, nej....jeg hader den slags." Nu har vi så slået panikpjalterne sammen og er blevet enige om, at vi må la' mænnerne være beskytterne.....Ka' lige se Sønnike stå i karateposition overfor en elg......! Ham som kom råbende og skrigende ind til mig, fordi en humlebi havde forvildet sig ind i stuen....!!!!! Mand, hvor føler jeg mig bare tryg....! Ender helt klar med mor her iført pandelygte, peberspray og i konstant karateposition.....ai.

 
At 11/7/06 10:11, Anonymous Anonym said...

Du ved godt hvor stor en elg er, ikk'? De er monster mambo store! Men det er nu ikke for at skræmme - i får garanteret en fed ferie med masser af oplevelser og gode minder.
Pas godt på jer selv og hinanden og husk at få købt godt og fornuftigt ind, da det jo ikke lyder til at der lige er en kiosk rundt om hjørnet :)

 

Send en kommentar

<< Home