kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

28.6.06

Susling - en blogger

Det her er et af den slags indlæg, jeg egentlig fra start af ikke havde tænkt mig at skrive. Med min blog har seg som udgangspunkt ville skabe mig mit eget univers, hvor folk var mere end velkomne til at læse med. Men lige så meget velkomne til at lade være. Hvad der sådan generelt foregik i blogosfæren syntes jeg var interessant og da klart værd at følge, men jeg syntes ikke fra start, at det nødvendigvis havde så meget min hverdag at gøre.....Jeg havde bare lyst til at blogge, fordi jeg syntes, det var et spændende medie og det også mediemæssigt var lidt ubetrådt land for mig....

Efterhånden er jeg kommet på andre tanker.
  1. Først og fremmest er det dejligt, at føle at andre gider læse med og gider bruge tid på, at lægge kommentarer hos mig. Kommentarene får mig til at tænke og rent tekstmæssigt synes jeg kommentarene skaber ekstra dimensioner til en eksisterende tekst.........Man går på en måde fra en endimensioneltekst til en flerstrenget....Det er da fantastisk spændende.
  2. For det andet er jeg seriøst kommet til at holde meget af forskellige bloggere. Jeg synes, at det er en fantastisk gave, at får lov til at se ned i deres hjernekister og følge med i deres hverdag, deres bekymringer, deres kampe, deres glæder, deres forskellige overvejelser osv. Måske har jeg selv været, der hvor de er. Måske er jeg først på vej derhen eller jeg kan møde dem præcis der, hvor de er. Uanset hvad er det dejligt.
Derfor bliver jeg sågu da også ked, når jeg pludselig er vidne til perfide og nedladende bemærkninger hist og pist, som jeg har været de seneste par dage. Hvorfor nu det? Har man noget at sige, fint. Har man noget begavet at sige, endnu bedre, kan man argumentere for sin uenighed i noget- også godt.....men bare at lægge kedelige/triste/ondskabsfulde bemærkninger rundt omkring (nogle gange anonymt), det forstår jeg ikke. Jeg ved, at der er et begreb, der hedder Trolls inden for internetverdenen. Det er mennesker, der lægger små lede eller destruerende bemærkninger rundt omkring på forskellige forums..måske er det, det der også er på spil her?

Under alle omstændigheder så har jeg svært ved at se, hvorfor man skal udspille sin egen indre frustration over for andre i cyperspace....Er det også noget de forskellige gør i deres almindelige ansigt-til-ansigt-hverdag?

Jeg mener helt klart, at der ikke er noget, der er tilladt et sted og ikke et andet. Blogosfæren er lige så meget det virkelige liv, som det virkelige liv er, og uanset hvad, skal man stå til ansvar for sine handlinger og holdninger begge steder. Man skal også overholde visse anstændighedsgrænser og alm. moral. Overholder man ikke det, så ødelægger man det for sig selv og vigtigst af alt for andre, der får rigtig meget ud af at blogge.....

Det var bare det jeg ville sige...

4 Comments:

At 28/6/06 19:06, Anonymous Anonym said...

HØRT!

Der skal absolut være plads til uenighed og kritik, men deciderede ondskabsfulde kommentarer hører ikke hjemme hverken i cyberspace eller i den virkelige verden.

 
At 28/6/06 21:09, Blogger Regitze said...

jeg siger med den gamle, men ikke mindre kloge joke.

igorer det røvhul.

lige akkurat det, der foregår nu, er sku'tte energien værd.
det er en 'troll', ja. men ikke en af de hurtigste knive i penalhuset, vel.

 
At 29/6/06 08:45, Anonymous Anonym said...

Fuldstændig enig.
Mere har jeg ikke at sige om det!

 
At 29/6/06 15:35, Anonymous Anonym said...

Lad os bare kalde dem Trolls. De er lede og man kan blive virkelig ked af hvordan de kan ødelægge den gode stemning. Men man kan jo også have ondt af dem. De er jo lige som i den virkelige verden virkelig små mennesker, med meget bizarre fornøjelser. Godt vi har muligheden for at slette kommentare, så er der da lidt retfærdighed til.

 

Send en kommentar

<< Home