kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

7.5.06

Susling spørger a' hvad?

Så'n midt i mellem gardenparty og så-skal-man-til-at-bruge-resten-af-weekenden- på-at sidde-foran-skærmen-for-at-opfylde-frilanser-kvote, er det tid til en lille Jeg bestemmer squ selv overspringshandling. Som sædvanlig har jeg gjort mig nogle betragtninger om det at være over 40, som bare må ud, ud, ud. Har opdaget følgende:

1. Det er bare ikke fedt, når solen skinner og man opdager, hvad tiden og vinteren har gjort ved ens krop. Jeg lærer bare aldrig at få distance til vinterdeller, bleg hud og ekstra udbrud af hår (for fillan, hvor det bare gror allesteder ( burde klart holde det sorte hårkrat ned henover vinteren). Det er altså hårdt hvert forår at hoppe fra støvler, strømper og sorte langærmede trøjer til bare tæer i sandaler, top og sommerbukser - på nærmest et døgn! Beder venligst om glidende overgange, please, please! (ka' måske oveni købet nå at gøre noget ved deller, der har sneget sig ind i de mørke-måneder.)

2. Jeg er blevet middelaldrende! Helt igennem - sådan hen over vinteren. Har i dag siddet og set på en hel have fuld af midt 30'ere med små børn og store problemer som ombygning af køkkner, omlægning af lån og karriere-planlægning. Ka' ikke rigtig følge dem...desværre! Ka' godt se, at de er i gang med nogle projekter, men bliver underlig sort inden i hovedet, når jeg hører navnene på køkkenleverandører og real kredit-lån. Er bare og har aldrig været det sted i livet...eller rettere har ikke set på mit liv på den måde.....! Er det middelaldrende eller er det bare en generationsforskydning...for ærlig talt...

3. havde pludselig mere tilfældes med bedsteforældre-generationen. Vi kører samme diskurs på en underlig måde. Er det fordi, der skete en generationsforskydning mellem mig og dem der er midt i 30'erne? Er det fordi, der pludselig er kommet nogle andre værdier på banen, end dem jeg har fået implementeret? For selv om jeg

4. aldrig har været helt ude i hampen og bare har levet 100% i nuet, har jeg da heller aldrig planlagt alt ned til mindste detalje og som en anden besværgelse svunget mine livs-projektoplæg henover hovedet mod livets fortrædeligheder!

5. Kræver lidt flere tanker end jeg p.t. kan håndtere. Må vende tilbage henaf vejen!

10 Comments:

At 7/5/06 18:50, Anonymous Anonym said...

Ja, præcis de glidende overgange og et forvarsel om, at nu er det sommervejr ville være at foretrække :o)

 
At 8/5/06 21:10, Blogger Suzy Q said...

Var det dét her jeg skulle læse? ????
Jeg forstår ikke .... ??

 
At 8/5/06 21:14, Blogger susling said...

Ok, Suz er jo i gang med et projekt her - mit eget projekt. Ved at jeg er lidt flagrende lige nu, undskyld..prøver lissom at formulere noget..det lurer og er lige om hjørnet...men jeg tror Naja Maria Aidt har mere fat i det jeg vil sige med sin nye: Bavian....! Svar nok?

 
At 9/5/06 19:18, Blogger Suzy Q said...

Nej??
:D men jeg kører også med håndbremsen trukket i øjeblikket.. jeg er lidt tungnem.

 
At 9/5/06 20:20, Blogger susling said...

Hhhmmmmm.....for det første tror jeg ikke du er tungnem......for deet andet: det jeg prøvede at sige er, at jeg synes verden er blevet skide flad! I dette kongerige tæller man kun, hvis man har parcelhus, bil og planlægger sit liv i mindste detalje...kort sagt har friværdi og karriere-planer også selv om man dybest set bare ranter rundt på funktionærniveau, så er man da noget...i bedste venstreregeringsstil. Stiller man spørgsmålstegn ved det - altså friværdien og de 20 tdr. land og den indædte tro på, at man kan projektlede sig ud af det hele ....så er man bare en idiot...(oplevede jeg til gardenparty!) jeg skrev derfor et -ok indrømmet lidt formummet- indlæg rettet mod generationen efter mig...jeg ved squ ikke rigtigt hvad I har gang i...planlægningen, realkreditlånene, troen på at det er jeres gud...og så synes jeg jo, at jeg kom til at ramme sådan en som dig...men du er måske en af de skægge personer, der ikke bliver fornærmet, når man siger at matrikel og alt det der ikke er den direkte vej til lykkeland?! Og allo, allo, vi andre troede da også, at hvis bare.... så kørte det hele som smør i olie....Det gør det desværre bare ikke...livet banker på uanset, hvor mange mure du bygger op i mod det...Satans hvor lommefilosofisk. Hvorom alting er Naja Maria Aidt har skrevet en ny bog: Bavian...det handler om det man opdager, når man rammer livet efter de lykkelige '30ere. Og Suz vil ikke fornærme nogen...men nogen har altså nogle mega-ligtorne og jeg var jo ikke sikker på om du var en af dem...

 
At 9/5/06 22:49, Blogger Suzy Q said...

HAHAHAHA nejnejnej jeg føler mig overhovedet ikke ramt. altså, så lidt faktisk, at jeg slet ikke fattede at jeg kunne have identificeret mig med den 30'er generation du snakkede om.
Nej, jeg gør mig ingen forestillinger om at et matrikelnummer skal gøre lykken for mig :)
Vi købte jo kun et hus fordi vi for 120. gang var blevet hylet ud af noget fremleje. At vi ville blive så forelsket i vores lille, grimme, utrendy hus kunne jeg ikke have forudset.
Men at planlægge lykken sådan som du beskriver det i din post... hehe den slags magter mig og Sukkerrøven slet, slet ikke. :D

 
At 10/5/06 13:09, Anonymous Anonym said...

Hvis man bekymrer sig om fremtiden & realkreditforeningslån er det tegn på at bedsteforældrealderen nærmer sig.
Man kan gøre det, at man for tjekket sit indhold af østrogen, som klart afspejler ulysten til rentefri lån.
Når man så har sikret sig, at man er helt normal ifølge ens eget barometer, skal man da bare nyde, at folk er så forskellige!
Det er ligesom med vandløbene her i vestjylland. Diversiteten er alt. Hvis ikke der er et bredt spektrum af insekter og larver og andet kryb, er der ikke meget ved vandløbet.

 
At 10/5/06 13:18, Blogger susling said...

Både ja og nej Henning...synes friværdi og parcelhus-fornemmelser er blevet MANTRAET! Jeg går klart ind for diversitet. for min skyld må folk gøre hvad de vil inden for anstændighedens og det sociale rums rammer, forstås.Synes bare ikke det går den anden vej rundt!Det her med diversiteten. Det er som om der kun er en og kun en måde, der p.t. er acceptabel og det er den store borgerlighed. OG DET ER JEG IKKE ALENE OM AT SYNES: Læs f.eks. Grøndahls nye roman, der udkommer i dag og Naja Maria Aidts: Bavian.....! Der er en bevægelse i gang! And I like it! ;.)

 
At 10/5/06 14:32, Anonymous Anonym said...

Nå, der kom vist lige et par bøger til listen over bøger, der skal læses...
"Bavian" - det minder mig om en bog, jeg vist nok har, som hedder "Bavianer" og som omhandler spændende personligheder som lederen af økomenisk center i Århus, Tvind-Amdi og mange andre. Ifølge forfatteren - Kåre etellerandet - er de omtalte mennesker bavianer, fordi de i ekstrem grad styrer (og ensretter) omgivelserne. Det gør over-han-bavianen nemlig.
Er det også det, der ligger i Naja Marias titel?

 
At 10/5/06 15:16, Blogger susling said...

Jeg tror det her med det aggressive og altædende (bavianerne forstås) er på samme måde/som samme billede, som den bog du snakker om!

 

Send en kommentar

<< Home