kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

6.5.06

Susling på tidsrejse

En dejlig mørkeblå forårsaften. Susling og My Guy tager en af de sædvanlige gåture rundt om Christianshavnsvold. Luften er mild og blød og giver forvarsler om sommeren. Pludselig rammer Steppeulvenes " Ring 000 og kaaaaaald en ambulaaaaaance" gennem lydmuren!

Vi følger lyden og havner på Christiania nede ved Månefiskeren. Der hænger et banner over indgangen til cafeen: For fri hash og kærlighed, står der. I haven foran cafeen er der fyldt op med mennesker og på den lille scene står ingen ringere end hippiernes overhippier....TADAA og trommesolo: Stig Møller og Peter Ingemann!

Susling og husbond er hermed suget 30 år tilbage i tiden og står hujende sammen med alle de andre og skråler med på:"Mine viiioooleeeeeeeete snaaaaaaaaaaabelskoooooooo." "Siiiiiiiikkkeeeeeeeen daaaaaajlig daag, det eeeeeeer i daaaaaaag." og "OOOOOOOppppe i træææææææææeeet." tilføjet ægte wau-wau-pedal og santana-soloer.

Troede egentlig, at alle der var noget ved hippie-musikken og hangarounds og hangaroundsnes hangarounds forlængst var draget langt ud på landet, hvor de nu lever af at spinde uld og lave kunstkeramik eller er afgået til Nepal og de evige jagtmarker. Men nej, i aften er alle mand af huse...eller rettere det er hippiernes børnebørn ....Herfra kan jeg melde, at rastahår, hjemmestrikkede uldtrøjer og syv lag batikkjoler over hængerøvsgamascher IKKE er passé. Så også snabelsko! Ægte snabelsko. Gedigent Hippiehejs båret med ære gennem generationer! Og så har jeg slet ikke snakket om den tætte lugt af hash, pot og brænderøg.....Nogle ting i denne verden er konstante........

Og så alligevel ikke, for som Stig Møller sagde på et tidspunkt:" Denne her sang skrev jeg som en hyldest til kvinder...den er inspireret af de dejlige kvinder, jeg har været sammen med....OG DET ER SÅ NOK JERES MORMOR.......! Yes tiden går og klokken slår, men nu kan jeg i det mindste sige: At jeg har oplevet Stig Møller og Peter Ingemann live i en tæt dunst af galar og svajende hippier. Tættere kommer man nok ikke på en tidsrejse.

2 Comments:

At 7/5/06 00:11, Blogger Regitze said...

mmmmmmm....
du var på den rigtige planet på det rigtige tidspunkt.
mmmmmm.....

spred kærlighed:)

og jeg mener hvad jeg siger.

 
At 7/5/06 09:05, Blogger Mie said...

Wow! Dét gad jeg filanme godt have rendt ind i - alene for tidskapseloplevelsen i det :-)

Let there be looooooove :-))

 

Send en kommentar

<< Home