kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

26.7.08

Susling - nu seriøst voksen

At være voksen. Seriøst voksen. Nærmest overmoden voksen. Nu har det ramt mig. Der er ingen vej uden om. Holder selvfølgelig skansen med bøjlebh, tandlæge og modefrisøsen. Men det er uanset private vedligeholdelseskampe ungerne, der viser vejen...og får budskabet til at trænge helt ind....


F.eks. når man har to (2!) uger helt alene for sig selv med manden, fordi den ene er på Roskilde Festival og den anden er på besøg hos kæresten på Fyn. Pludselig er man absolut ikke mor til to børn længere...det hedder jo ikke børn...det hedder unge. Pludselig sidder man og ser på ham, den snorkende, og tænker: "Ok...det er dig og mig...og os to og hvordan er det lige man genfinder sin ungdoms spontanitet?"

Min matrikel er blevet et "House of love". Skumfidusen er lykkelig med sin Sims og Lugtelakridsen har fundet sin lille (og må svigermor - mig - lykkeligt snøfte: Øøøndige og skægge) Prinsesse. Kunsten lige nu er vel så - snøft - at gendefinere, hvordan man skal være forælder...stod såmænd og fældede en lille rørt (og også bekymret) tåre.

Og ham den snorkende? Han er klar..."Skal vi være spontane?" spørger han...Tjo, ja...hvorfor ikke?

Etiketter:

3 Comments:

At 26/7/08 23:57, Anonymous Anonym said...

Åh, hvor kan jeg nikke genkendende! Min "one and only" søn er konstant på udkig efter en lejlighed i midtbyen (det hedder city herovre i det jyske) og det er nok kun et spørgsmål om måneder før vi kun er to fastboende på matriklen. Jeg har altid haft lidt hånlige, løftede øjenbryn tilovers for de der kvinder, hvis liv nærmest gik i spåner da børnene flyttede hjemmefra. Det ville ALDRIG overgå mig. Ud af reden med dem og så nyde freden og friheden igen - man har vel et liv! Men nu, hvor det nærmer sig for alvor, kan jeg godt blive beklemt ... er det allerede ved at være slut med at være "familie med barn" - er vi allerede sådan et midaldrende ægtepar med vores på det tørre og (bevares) mulighed for spontane svipture til storbyen?!

(Og hvor er det rart at du atter er på banen/bloggen :-)

 
At 27/7/08 12:31, Anonymous Anonym said...

Ja. Er det ikke bare weird! Troede også selv, at den klarede jeg lige i et snuptag. Men det er jo så klart noget med at redefinere nogle ting. Kan så også mærke på en anden måde, at der er visse stadier, der er overstået - f.eks. når jeg skal passe min brors små børn. Så føler jeg mig godt nok gammel og slidt. Er jo slet ikke længere vant til den tid og opmærksomhed sådan nogle gøjsere kræver...

Og tak da fordi du synes det er rart jeg er tilbage..bliver helt beklemt af benovelse :-)

 
At 28/7/08 00:22, Blogger Regitze said...

der var du sq! har jo lige gået og tænkt på, hvor du blev af.

 

Send en kommentar

<< Home