kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

7.4.06

At blive pakket ind i varme

Ligesom lugte kan skabe erindringer, som rammer direkte i hjertekullen, findes der også musik, som pakker en ind i varme, netop fordi det var, hvad man hørte som barn - mange gange mens man lå varmt og godt under sin dyne med en smal lille lysstribe, der sneg sig blidt og gult ind under den halvtlukkede dør. Musik ens mor eller far havde sat på pladespilleren - ægte venyl ja-
Måske var 1970'erne rå....!! Måske var det en politisk korrekt invasion af mit receptive sind....meeeeeen......de varme følelser strømmer stadig ind i mig hver gang. Det er ikke musik jeg selv lige ville vælge i dag. Men mærk selv efter i maven, hvad pakker dig ind i varme?

Hos mig er det i fuldstændig uprioriteret rækkefølge (og kun selekteret
udvalg) og obs siger lissom lidt om min barndom:
  • Hannes Wader singt arbeiterlieder: Belle Ciao, Die Moorsoldaten, Internationale, Die Thälmannkolonne, Un peoplo unido
  • Trille - Hej, hej, hej Søøøøøøøøster
  • Joan Baez
  • Animals - House of the rising sun
  • Cream -Disreali Gears
  • Harry Bellafonte
  • Miriam Makeeba
  • John Mogensen - ded hele
  • Ike and Tina Turner
  • Beatles
  • Kinks
Gad vide hvad mine unger vil kunne huske?

1 Comments:

At 16/4/06 23:24, Blogger Mie said...

John Mogensen, Cliff Richard og Giro 413...

Ak, det tager generationer at kravle op ad kulturens stige ;o)

(Og jeg er faktisk ikke altid sikker på, at det er dét, man skal?!!)...

 

Send en kommentar

<< Home