kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

7.4.06

Og så lige en fordom aflivet!

Er man så fordomsfuld og kategoriserende som jeg er, må man også være stor nok til at indrømme, at man kan 'gå galt i byen' - bare lissom for at skabe noget balance på dén mentale konto. Altså 1 bekræftet - 1 aflivet = good will og plads til en ny. (Vil jo dybest set gerne fremstå som et tolerant og socialt indstillet menneske.)

Og så dagens betragtning: Jeg synes italienske mænd er komplet latterlige! Til orientering har jeg faktisk været i Italien flere gange, men det ændrer ikke ved, at jeg nærer den fordom, at italienske mænd har knald i låget. De er selvtilfredse materialistisk poppedrenge, der ikke kan slippe Mamas skørter og kødgryder. Læste på et tidspunkt, at mange først flytter hjemmefra, når de er langt op i '30-erne og selv når de er gift, besøger op til 40% stadig deres mødre dagligt eller næsten dagligt * huh* (og nej dette er ikke en svegen kvindes bitre udgyldelser. Jeg har ikke haft en affære med en af slagsen i mine unge rejsedage. Ku' aldrig drømme om det. Ville rulle rundt af grin over en dario, der sagde: Ti amo! til mig). Men bortset fra latin lover-begrebet er det er altså også et folk, der i ramme alvor har stemt på politikere som Berlusconi, Betino Kraxi, Mussolini.....De har nogle af EU's værste medier, korruption langt op i regeringen, veludbyggede cosa nostra-broderskaber......og når alt det er sagt, er Italien samtidig et land, der har givet os:

  • Dario Fo
  • Umberto Eco
  • Elsa Morante
  • Stefano Benni
  • Boccacio
  • Da Vinci
  • Michelangelo
  • Verdi
  • Puccini
  • Pizza-pop
  • Marcello Mastroianni
  • Isabella Rossillini
  • Fellini
  • Tardini
  • Lambhourghni
  • Fiat
  • Reggio Emilia
  • Montessori
  • Prada
  • Versace
  • Pasta
  • Pizza
  • Parmasane
  • Gelato
Jeg mener, det er jo bare noget af det. Men de her mænd. Alle Lucca'erne, Vito'erne, Marco'erne, Gino'erne med deres solbriller og vespa'er.......! Suslings fordom er stor, velvoksen og hånlig til det teatralske. Meen nu kommer pointen: Gemalen havde inviteret en italiener hjem til os. Jeg var selvfølgelig fuld af hån og tænke Høh. Men ind af døren træder der faktisk en hel normal og rolig fyr - uden solbriller og store fabelader. Han har boet her i mange år - langt væk fra Mama, er aldeles fornuftig at høre på og har masser af humor og selvironi. Der røg den fordom helt og aldeles! Det er sikkert og vist SAMTALE FREMMER FORSTÅELSEN. Eller som det hedder på New speak: Tal pænt til din lokale grønthandler!