kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

17.3.06

Job-speed-dating

"Hvordan kan de vide, hvem du er på 45 minutter?", spørger Sønnike.
"Øh....", svarer jeg

For han har jo ret, knægten. Hvordan kan både jeg og virksomheden afgøre, om vi er rigtige for hinanden og parate til at forpligte os i måske mange år fremover, ud fra et par stykker papir med nogle ord og en hurtig samtale? Det svarer jo egentlig til speeddating, hvor man på fem minutter skal sælge sig selv bedst muligt. Og så selve set uppet for samtaler! Man kan have en dialog med én, måske to, men det er dælme svært, når man sidder over for 4, som jeg var ude for forleden. Her er det jo bette jobansøger (mig) mod Komiteen (dem)- (fra speed-dating til gang-bang?). Godt man ikke er både kærestesøgende og jobsøgende! Så ville jeg virkelig føle mig som en vare.