kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

12.3.06

Listemani 2

Jeg er ikke den eneste, der er forfalden til lister. En søgning på Google viste 99 hits.

Et af dem peger i retning af, at jeg måske har poetiske tendenser.

Digteren Niels Lyngsøe har f.eks. bygget en digtsamling op omkring lister:
Lister har været en konstant fascination for mig, næsten al den tid jeg har skrevet. Allerede i min første bog, Maske & Maskine fra 1992, havde jeg et listedigt -det hed "Dødsbo (inventar)".

I MORFEUS har jeg så givet los for min listemani og har skrevet de her grå lister. De dukker op mange steder i bogen, men bruges først fremmest som en slags afsnitsmarkører: Der er to helt hvide sider mellem hver af de syv afsnit i bogen, og hvert afsnit begynder med at fade ind fra hvidt til en grå liste, og slutter med at fade ud i hvidt fra grå liste

Uddrag af interview i det norske litteraturmagasin Jung

Det svenske Aftonbladet har en hel sektion dedikeret udelukkende til lister.
Man kan komme med sine egne bidrag.

Hans Henrik Højberg har startet projektet My 100things. Naturligvis i listeform
Se hans 100 ting her

Forfatteren Nick Hornby slog igennem med sine private Top Fem i High Fidelity
Alt fra de mest mindeværdige gange nogen har slået op med ham til de fem vigtigste soulplader - (kan løbende omkatagoriseres efter humør)

For ikke at tale om vores alle sammens kulturkanon. Danske værdier sat på listeform!!!